איך להכין סמודי בול מהסרטים?

איך להכין סמודי בול מהסרטים?

מי מאיתנו לא ראה ברשתות החברתיות את הקערות במבוק המדליקות הללו עם מה שנראה כמו גלידה קפואה וצבעונית שמגיעה במגון צבעים ותוספות שמשדרגות את המנה הפוטוגנית הזו? הייתה תקופה שהיה סביב הסמודי בול באז גדול – והיה נראה שכמעט כל האינסטגרם והפינטרסט התמלאו במתכונים ובטירוף סביב המתכונים הללו. היום זה קצת נרגע – אבל עדיין הסמודי בול נחשב לארוחת בוקר משובחת שמספקת את כל מה שהגוף שלנו צריך כדי להתחיל את היום כמו שצריך. במדריך הבא, אני הולכת לדבר איתכם על כל מה שרציתם לדעת על הסמודי בול, מה זה, איך מכינים את זה נכון וכמה מתכונים טעימים במיוחד! אז בואו נתחיל. 

המדריך הזה הולך לכסות את הנושאים הבאים: 

מה זה סמודי בול?

סמודי בול – זה ביטוי באנגלית שהתרגום שלו זה פשוט "קערת שייק", במילים פשוטות יותר, זה שייק סמיך שאוכלים בקערה עם כף! המרכיבים השונים עליהם נעבור בהמשך המדריך הופכים את השייק הזה לסמיך ומלא יותר – וכך למעשה זה משמש יותר כארוחה ממשקה, מה שהופך את הסמודי בולס לארוחת בוקר נהדרת עם אפשרות להכניס המון סופר פוד! 

מרכיב נוסף שמייחד את הסמודי בולס זה התוספות ששמים מעל כמו אגוזים, זרעים ופירות נוספים. 

 

מה שמים בסמודי בול?

בדיוק כמו שייקים, קערות שייקים ניתנות להתאמה אישית לחלוטין בהתאם למה שאתם אוהבים. 

קערות שייק דורשות בדרך כלל את אותם רכיבים בסיסיים שעושים שייקים: בסיס נוזלי, פירות/ירקות ותוספות. 

עם סמודי בול חשוב להקפיד על הסיכות, כלומר: 

  • יחס מוצקים לנוזלים גבוה יותר
  • לפעמים ניתן להסיר לחלוטין את הבסיס הנוזלי או להחליף אותו (לדוגמה: במקום חלב להחליף בבננה קפואה)
  • הפירות והירקות בדרך כלל יהיו קפואים ולא טריים. 

הנה כמה מהמרכיבים הטובים ביותר לשים בסמודי בול כדי להגיע למרקם הסמיך והקרמי: 

  • אבוקדו (עדיף קפוא)
  • בננה (עדיף קפואה)
  • מנגו קפוא 
  • חמאת שקדים/בוטנים
  • זרעי צ'יה, זרעי פשתן
  • יוגורט יווני

האם סמודי בול זה בריא?

סמודי בול יכולה להיות ארוחה מזינה במיוחד כשמכינים את זה בבית!  אחרי הכול – זה מכיל המון פירות, ירקות ואם אתם משתמשים גם בתוספי תזונה כדי לשדרג את המנה אז אתם בכלל נותנים ערך נוסף לבריאות שלכם.

עם זאת – כמו כל דבר, חשוב לשים לב מה אתם מכניסים ובאיזה מינונים. אם אתם משתמשים ביותר מדי ממתיקים, שוקולד או גלידות – זה כבר הופך את המנה הזו לפחות בריאה. 

 

היתרונות הבריאותיים של סמודי בול

מעבר לזה שהקערות סמודי הן מאוד פוטגניות – הן מציעות גם שפע של יתרונות בריאותיים. זה שילוב מושלם של טעם, תזונה ויצירתיות, מה שהופך אותן לבחירה פופולרית בקרב אנשים שרוצים להיות בריאים יותר. 

מגוון חומרים מזינים בקערה אחת

קערות שייק הן יותר מסתם טרנד ארוחת בוקר; הן ממש עשירות בחומרים מזינים המספקים מנה מרוכזת של ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון. מרכיבי הבסיס כוללים בדרך כלל פירות, ירקות ונוזלים כמו מי קוקוס, חלב שקדים או יוגורט. פירות כמו פירות יער, בננות ומנגו מחדירים לקערות ויטמינים חיוניים כמו ויטמין C ואשלגן, בעוד שעלים ירוקים תורמים סיבים ומינרלים כמו ברזל וסידן.

בריאות מערכת העיכול וסיבים:
לסיבים יש תפקיד מרכזי בשמירה על בריאות מערכת העיכול. קערות שייק, המועשרות לרוב במרכיבים כמו זרעי צ'יה, זרעי פשתן ושיבולת שועל, הן מקור מצוין לסיבים תזונתיים. סיבים מסייעים ליציאות קבועות, מונעים עצירות ותומכים בסביבת חיידקים מאוזנת ובריאה במעיים. בנוסף, הסיבים המסיסים המצויים בפירות עוזרים לשלוט ברמות הסוכר בדם ומעודדים תחושת שובע, ומסייעים בירידה במשקל. 

הידרציה ורענון:
עם תכולת המים הגבוהה שלהן, קערות שייק הן דרך טעימה לוודא שאתם לא מתייבשים, במיוחד במזג אוויר חם או לאחר פעילות גופנית. שילוב מרכיבים כמו מלפפון עשיר במים, אבטיח או מי קוקוס יעזור לכם להגיע לכמות נוזלים מספקת.

חיזוק נוגדי חמצון:
הצבעים של קערות השייקים מסמלים את תכולת נוגדי החמצון העשירה שלהן. נוגדי חמצון נלחמים ברדיקלים חופשיים ומגנים על התאים מפני נזקים. פירות יער, כגון אוכמניות, תותים ופטל, עשירים במיוחד בנוגדי חמצון, עוזרים להפחית את הסיכון למחלות כרוניות ותומכים בבריאות העור.

אנרגיה:
הסוכרים הטבעיים הקיימים בפירות מספקים דחיפה אנרגטית מהירה ללא תחושת התרסקות בסוכר לבן ומעובד. השילוב של פחמימות, חלבונים ושומנים בריאים המצויים בקערות שייק מספק אנרגיה מתמשכת לאורך כל היום, מה שהופך אותם לבחירה אידיאלית לארוחה לפני או אחרי אימון.

התאמה אישית ויצירתיות:
אחד ההיבטים המהנים ביותר של קערות שייקים הוא הרבגוניות שלהן. ניתן להתאים אותם לטעמים ולצרכים התזונתיים שלכם. משילוב של מזונות-על כמו ספירולינה ומאצ'ה ועד להוספת אבקת חלבון, אגוזים או חמאות אגוזים, האפשרויות הן אינסופיות. 

ירידה במשקל:
סמודי בול  יכול להיות כלי יעיל לירידה במשקל. הם מאפשרים שליטה במנות תוך מתן תערובת מאוזנת של מאקרו-נוטריינטים. על ידי הכללת מרכיבים המעודדים שובע, כמו יוגורט יווני עשיר בחלבון או חמאת בוטנים, קערות שייק עוזרות לרסן את התשווקת למתוק ולמנוע אכילת יתר.

בריאות המוח ותפקוד קוגניטיבי:
חומצות שומן אומגה 3, המצויות במרכיבים כמו זרעי צ'יה וזרעי פשתן, חיוניות לבריאות המוח ולתפקוד קוגניטיבי. השומנים הבריאים הללו תומכים בזיכרון, בריכוז ובביצועי המוח הכללי.

תמיכה במערכת החיסון:
הפוטנציאל לחיזוק המערכת החיסונית בסמודי בול טמון בגיוון התזונתי. ויטמין C, הקיים בפירות הדר כמו תפוזים ותותים, מחזק את המערכת החיסונית, בעוד ויטמינים ומינרלים אחרים תומכים בתפקודים שונים של מערכת החיסון. הכללת מרכיבים לשיפור מערכת החיסון כמו ג'ינג'ר וכורכום יכולים לחזק עוד יותר את מנגנוני ההגנה של הגוף.

בריאות העור:
תזונה עשירה בויטמינים ומינרלים תורמת לעור בריא וזוהר. קערות סמודי שופעות בחומרים מזינים המקדמים ייצור קולגן, שיקום העור והגנה מפני נזקי הסביבה. 

בריאות הלב:
מרכיבים כמו אבוקדו, אגוזים וזרעים, המופיעים לרוב בקערות סמודי, הם מקורות בריאים ללב לשומנים חד בלתי רוויים, המסייעים בהורדת רמות הכולסטרול הרע ומפחיתים את הסיכון למחלות לב וכלי דם. תכולת האשלגן בפירות תומכת ברמות לחץ דם בריאות, תורמת לבריאות הלב הכללית.

הפחתת מתח ושיפור מצב הרוח:
לצריכה של מזונות עתירי רכיבים תזונתיים כמו סמודי בול יכולה להיות השפעה חיובית על מצב הרוח ורמות המתח. חומרים מזינים כגון מגנזיום, המצויים במרכיבים כמו בננות וירוקים עלים כהים, ידועים כמעודדים רגיעה ומקלים על מתח. אדי 

שיפור ספיגת חומרים מזינים:
תהליך מיזוג הפירות והירקות בקערות שייקים מפרק את דפנות התא, סיבים ומבני צמחים אחרים. פירוק מכני זה מסייע בשחרור חומרים מזינים חיוניים, כגון ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון, ממטריצת התא. כתוצאה מכך, הגוף יכול לספוג את החומרים המזינים הללו בצורה יעילה יותר, ולהבטיח שתקבלו את התועלת המרבית מהמרכיבים שאתם צורכים.

ויסות סוכר בדם:
קערות שייק הן אופציה מצוינת לניהול רמות הסוכר בדם. השילוב של סיבים תזונתיים, שומנים בריאים וחלבונים המצויים במרכיבים מאט את ספיגת הסוכרים לזרם הדם. זה מונע עליות מהירות ברמת הסוכר בדם, מה שמוביל לשיפור הרגישות לאינסולין ורמות אנרגיה יציבות. עבור אנשים עם סוכרת או אלה שמטרתם לשמור על יציבות סוכר בדם, קערות סמודי מציעות דרך מאוזנת ומבוקרת ליהנות מטעמים מתוקים טבעיים.

בריאות העצם:
ניתן לשלב סידן וויטמין D, שניהם חיוניים לשמירה על עצמות חזקות ובריאות, בקערות שייק. מרכיבים כמו יוגורט, חלופות חלב מועשרות בסידן עלים ירוקים תורמים לצריכה היומית של חומרים מזינים אלה. סידן תומך במבנה העצם, בעוד ויטמין D מסייע בספיגת סידן ובמינרליזציה של העצם. על ידי הכללת מרכיבים אלה  אתם יכולים  לקדם את בריאות העצם ולהפחית את הסיכון למצבים כמו אוסטאופורוזיס.

ניקוי רעלים:
סמודי בול יכול עזור לשמש כתוספת טעימה ומזינה למשטר ניקוי הרעלים שלכם. מרכיבים כמו עלים ירוקים, פירות הדר ועשבי תיבול משחררי רעלים כמו כוסברה ופטרוזיליה מכילים תרכובות המסייעות לגוף לסלק רעלים מזיקים. מרכיבים אלו תומכים בתהליכי ניקוי הרעלים הטבעיים של הכבד, ומבטיחים שגופכם יישאר נקי מפסולת שהצטברה וחומרים מזיקים.

יתרונות אנטי דלקתיים:
דלקת כרונית קשורה לבעיות בריאותיות רבות, כולל מחלות לב, סוכרת והפרעות אוטואימוניות. קערות סמודי  המועשרות במרכיבים אנטי דלקתיים יכולות לסייע במניעת דלקת. מרכיבים כמו כורכום, ג'ינג'ר ועלים ירוקים מכילים תרכובות ביו-אקטיביות בעלות תכונות אנטי דלקתיות. על ידי שילוב מרכיבים אלה בסמודי בול, אתם יכולים להפחית את הסיכון למחלות כרוניות. 

חידוש חומרים מזינים לאחר מחלה
בתקופות של מחלה או לאחר פעילות גופנית מאומצת, מאגרי התזונה והאנרגיה של הגוף עלולים להתרוקן. סמודי בול מספק ודרך נוחה לחדש את החומרים המזינים הללו. השילוב של ויטמינים, מינרלים וחלבונים ממרכיבים כמו פירות, ירקות ויוגורט תומכים בתהליכי הריפוי של הגוף. 

אנזימי עיכול ובריאות המעיים:
פירות מסוימים, כמו אננס ופפאיה, מכילים אנזימים טבעיים כמו ברומלין ופפאין. אנזימים אלו מסייעים בפירוק חלבונים ומקלים על העיכול. הכללת פירות אלה בקערות השייק שלכם יכולה לסייע בעיכול מזונות אחרים ולתמוך בבריאות המעיים. מערכת עיכול מתפקדת חיונית לספיגת חומרים מזינים. 

בלי בזבוז מזון

קערות שייק מציעות פתרון ידידותי לסביבה לניצול פירות וירקות בשלים מדי או עודפים. במקום לזרוק את הפירות העייפים, אתם יכולים לשלב אותם בקערות צבעוניות.  בננות בשלות מדי, למשל, הן מתוקות יותר ואידיאליות להוספת מתיקות טבעית לקערות השייק שלכם.

איך לגרום לסמודי בול להיות סמיך כמו גלידה?

הדרך הפשוטה ביותר להפוך את קערת השייק שלך לסמיכה יותר היא על ידי שימוש בפחות נוזלים, או, אם זה מאוחר מדי בשביל זה, פשוט הוסיפו עוד פירות קפואים.

טיפים נוספים שיעזרו לכם:

  • הוסיפו קרח
  • הוסיפו אבקת חלבון 
  • הוסיפו זרעי צ'יה בסוף (ולתת להם זמן לתפוס נפח)
  • הוסיפו זרעי פשתן ושיבולת שועל לתערובת
  • הוסיפו מרכיבים כמו אבוקדו, חמאת בוטנים וכו'

טיפ של מקצוענים: מוסיפים אבקת חלבון? מצוין! זוה רעיון נהדר. אבל עדיף תמיד ללכת על בקת חלבון בטעם וניל או אבקת חלבון ללא טעם. בנוסף, על כל סקופ של אבקת חלבון מוסיפים 2 כפות נוזל.

איך להכין קערת שייק בלי חלב?

חלב הוא לרוב הנוזל המועדף כשמדובר בסמודי בול מכיוון שהוא סמיך וקרמי יותר ממים ומרוב תחלפי חלב אחרים.

עם זאת, ניתן להכין קערות שייק בקלות ללא חלב ושעדיין יצא לכם סמודי בול במרקם גלידה! 

אתם יכולים לנסות להשתמש במרכיבים הבאים: 

  • להשתמש ביוגורט במקום חלב
  • השתמשו בפירות/ירקות טריים במקום בפירות/ירקות טריים. 
  • תכניסו פירות/ירקות בעלי תכולת מים גבוהה (לדוגמה: תפוח, מלון, מלפפון, תפוז וכו')
  • השתמשו בקרח כדי להפוך את קערת השייק לפחות מרוכזת אבל מבלי לאבד את הסמיכות שלה. 

איך להכין סמודי בול בלי פירות קפואים?

אם אין לכם פירות קפואים בהישג יד, או שאתם רוצים להכיןסמודי בול  ללא פירות קפואים, אבל בכל זאת רוצים ליהנות מהמרקם הסמיך, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם: 

  • השתמשו במרכיבים קרמיים ומסמיכים כמו בננה, אבוקדו, חמאת בוטנים, שיבולת שועל, טחינה גולמית וכו'
  • השתמשו ביוגורט במקום חלב
  • תורידו את הבסיס הנוזלי לגמרי
  • הוסיפו זרעי צ'יה בסוף ומשאירים אותם לזמן מה כדי להתעבות מעט.

איך להכין סמודי בול של אלופים? שלב אחר שלב

סמודי בול מיוצר באופן מאוד דומה לשייק – אבל יש כמה הבדלים קטנים.

בואו נלך צעד אחר צעד…

שלב 1: מרכיבים
בדיוק כמו כל בשייק, התחילו בבחירת הנוזל שלכם,  הפירות/הירקות וכל התוספות.

ההבדל היחיד כאן הוא שתרצו להשתמש במרכיבים קפואים כמעט לחלוטין; כל פירות או הירקות יש להקפיא מראש.

את רוב הפירות והירקות אפשר לקנות קפואים. אבל אם אתם מקפיאים אותם בעצמכם – אז טיפ קטן הוא לקצוץ אותם לחתיכות קטנות כדי להקל על הבלנדר שלכם.

הבדל נוסף בעת הכנת סמודי בול  זה שאולי תרצו להשתמש בפחות מהבסיס הנוזלי שלכם מאשר בשייק רגיל, כדי להימנע מקבלת סמודי בול שהוא נוזלי מדי  ולא סמיך. 

רוב מתכוני הסמודי בול ידרשו מכם יחס של 1:2 של נוזל לפירות/ירקות קפואים.

 

שלב 2: ערבוב

כדי שהסמודי בול שלכם יהיה עם המרקם הנכון – עליכם לוודא שיש לכם בלנדר שמגיע עם עוצמה גבה ושיכול לפרק ירקות קפואים מבלי להשאיר גושים או חתיכות. 

מערבבים את כל המרכיבים במהירות גבוהה עד לקבלת תערובת חלקה. תוודאו שהנוזל מספיק סמיך, אם לא – הוסיפו מרכיבים נוספים כמו פירות קפואים ו/או קרח. 

אם יצא סמיך מדי – אז הוסיפו מעט נוזלים. 

 

שלב 3: הגיע הזמן להוסיף תוספות!
הגענו לחלק הכיפי. בטח ראיתם תמונות באינסטגרם ובפינטרסט של קערות שייק כל כך יפות שהן נראות כמו יצירות אמנות. עכשיו, אתם יכולים ליצור את היצירת האומנות שלכם!

התוספות יכולות לכלול:

  • פירות טריים (לדוגמה: פירות יער, בננה, פירות קצוצים אחרים)
  • גרנולה
  • אגוזים וזרעים
  • טפטוף של חמאת בוטנים
  • פירות יבשים
  • שבבי קוקוס
  • שוקולד צ'יפס
  • יוגורט
  • וכו '

עם תוספות, הכל הולך!

יוצקים את תערובת השייק שלכם לקערה ומעליה מפזרים תוספות.

מגישים ושהיה בתאבון!

מתכון לסמודי בול אסאי עם תותים

המתכון הזה לקערת שייק אסאי תות הוא מצוין לימים חמים, מאוד מרענן וטעים!

הדבר העיקרי שתצטרכו כדי להכין את המתכון הזה זה אסאי קפוא! חבילות האסאי האהובות עליי אני קונה תמיד בקול הטבע. אני אוהבת להשתמש באסי שהוא אורגני, עמוס בחלבון ומלא בנוגדי חמצון. אפשר לקנות את זה בכל חנות טבע ותוספי תזונה, או פשוט כאן. 

טיפים מקצועיים להכנת מתכון לסמודי בול תות אסאי:

  • השתמשתי ביוגורט יווני במתכון הזה, אבל אפשר בקלות להפוך אותו לטבעוני רק על ידי החלפת היוגורט ביוגורט ובעוני
  • אפשר להסמיך או לדלל את הסמודי בול הזה עם יותר יוגורט או פחות. ה

 

חומרים

  1. אריזת אסאי קפוא
  2. חצי כוס תותים קפואים
  3. 1 בננה קפואה
  4. 1/2 כוס יוגורט יווני או יוגורט 3 אחוז שומן. 

  • הוראות
    מערבבים את כל החומרים יחד בבלנדר עד לקבלת תערובת חלקה.
  • שמים את התוספות ומגיישם!

 

פחמימות: 23 שומן: 4 חלבון: 12

 

לשיתוף הכתבה:

איך להכין סמודי בול מהסרטים?

מי מאיתנו לא ראה ברשתות החברתיות את הקערות במבוק המדליקות הללו עם מה שנראה כמו גלידה קפואה וצבעונית שמגיעה במגון צבעים ותוספות שמשדרגות את המנה הפוטוגנית הזו? הייתה תקופה שהיה סביב הסמודי בול באז גדול – והיה נראה שכמעט כל האינסטגרם והפינטרסט התמלאו במתכונים ובטירוף סביב המתכונים הללו. היום זה קצת נרגע – אבל עדיין הסמודי בול נחשב לארוחת בוקר משובחת שמספקת את כל מה שהגוף שלנו צריך כדי להתחיל את היום כמו שצריך. במדריך הבא, אני הולכת לדבר איתכם על כל מה שרציתם לדעת על הסמודי בול, מה זה, איך מכינים את זה נכון וכמה מתכונים טעימים במיוחד! אז בואו נתחיל. 

המדריך הזה הולך לכסות את הנושאים הבאים: 

מה זה סמודי בול?

סמודי בול – זה ביטוי באנגלית שהתרגום שלו זה פשוט "קערת שייק", במילים פשוטות יותר, זה שייק סמיך שאוכלים בקערה עם כף! המרכיבים השונים עליהם נעבור בהמשך המדריך הופכים את השייק הזה לסמיך ומלא יותר – וכך למעשה זה משמש יותר כארוחה ממשקה, מה שהופך את הסמודי בולס לארוחת בוקר נהדרת עם אפשרות להכניס המון סופר פוד! 

מרכיב נוסף שמייחד את הסמודי בולס זה התוספות ששמים מעל כמו אגוזים, זרעים ופירות נוספים. 

 

מה שמים בסמודי בול?

בדיוק כמו שייקים, קערות שייקים ניתנות להתאמה אישית לחלוטין בהתאם למה שאתם אוהבים. 

קערות שייק דורשות בדרך כלל את אותם רכיבים בסיסיים שעושים שייקים: בסיס נוזלי, פירות/ירקות ותוספות. 

עם סמודי בול חשוב להקפיד על הסיכות, כלומר: 

  • יחס מוצקים לנוזלים גבוה יותר
  • לפעמים ניתן להסיר לחלוטין את הבסיס הנוזלי או להחליף אותו (לדוגמה: במקום חלב להחליף בבננה קפואה)
  • הפירות והירקות בדרך כלל יהיו קפואים ולא טריים. 

הנה כמה מהמרכיבים הטובים ביותר לשים בסמודי בול כדי להגיע למרקם הסמיך והקרמי: 

  • אבוקדו (עדיף קפוא)
  • בננה (עדיף קפואה)
  • מנגו קפוא 
  • חמאת שקדים/בוטנים
  • זרעי צ'יה, זרעי פשתן
  • יוגורט יווני

האם סמודי בול זה בריא?

סמודי בול יכולה להיות ארוחה מזינה במיוחד כשמכינים את זה בבית!  אחרי הכול – זה מכיל המון פירות, ירקות ואם אתם משתמשים גם בתוספי תזונה כדי לשדרג את המנה אז אתם בכלל נותנים ערך נוסף לבריאות שלכם.

עם זאת – כמו כל דבר, חשוב לשים לב מה אתם מכניסים ובאיזה מינונים. אם אתם משתמשים ביותר מדי ממתיקים, שוקולד או גלידות – זה כבר הופך את המנה הזו לפחות בריאה. 

 

היתרונות הבריאותיים של סמודי בול

מעבר לזה שהקערות סמודי הן מאוד פוטגניות – הן מציעות גם שפע של יתרונות בריאותיים. זה שילוב מושלם של טעם, תזונה ויצירתיות, מה שהופך אותן לבחירה פופולרית בקרב אנשים שרוצים להיות בריאים יותר. 

מגוון חומרים מזינים בקערה אחת

קערות שייק הן יותר מסתם טרנד ארוחת בוקר; הן ממש עשירות בחומרים מזינים המספקים מנה מרוכזת של ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון. מרכיבי הבסיס כוללים בדרך כלל פירות, ירקות ונוזלים כמו מי קוקוס, חלב שקדים או יוגורט. פירות כמו פירות יער, בננות ומנגו מחדירים לקערות ויטמינים חיוניים כמו ויטמין C ואשלגן, בעוד שעלים ירוקים תורמים סיבים ומינרלים כמו ברזל וסידן.

בריאות מערכת העיכול וסיבים:
לסיבים יש תפקיד מרכזי בשמירה על בריאות מערכת העיכול. קערות שייק, המועשרות לרוב במרכיבים כמו זרעי צ'יה, זרעי פשתן ושיבולת שועל, הן מקור מצוין לסיבים תזונתיים. סיבים מסייעים ליציאות קבועות, מונעים עצירות ותומכים בסביבת חיידקים מאוזנת ובריאה במעיים. בנוסף, הסיבים המסיסים המצויים בפירות עוזרים לשלוט ברמות הסוכר בדם ומעודדים תחושת שובע, ומסייעים בירידה במשקל. 

הידרציה ורענון:
עם תכולת המים הגבוהה שלהן, קערות שייק הן דרך טעימה לוודא שאתם לא מתייבשים, במיוחד במזג אוויר חם או לאחר פעילות גופנית. שילוב מרכיבים כמו מלפפון עשיר במים, אבטיח או מי קוקוס יעזור לכם להגיע לכמות נוזלים מספקת.

חיזוק נוגדי חמצון:
הצבעים של קערות השייקים מסמלים את תכולת נוגדי החמצון העשירה שלהן. נוגדי חמצון נלחמים ברדיקלים חופשיים ומגנים על התאים מפני נזקים. פירות יער, כגון אוכמניות, תותים ופטל, עשירים במיוחד בנוגדי חמצון, עוזרים להפחית את הסיכון למחלות כרוניות ותומכים בבריאות העור.

אנרגיה:
הסוכרים הטבעיים הקיימים בפירות מספקים דחיפה אנרגטית מהירה ללא תחושת התרסקות בסוכר לבן ומעובד. השילוב של פחמימות, חלבונים ושומנים בריאים המצויים בקערות שייק מספק אנרגיה מתמשכת לאורך כל היום, מה שהופך אותם לבחירה אידיאלית לארוחה לפני או אחרי אימון.

התאמה אישית ויצירתיות:
אחד ההיבטים המהנים ביותר של קערות שייקים הוא הרבגוניות שלהן. ניתן להתאים אותם לטעמים ולצרכים התזונתיים שלכם. משילוב של מזונות-על כמו ספירולינה ומאצ'ה ועד להוספת אבקת חלבון, אגוזים או חמאות אגוזים, האפשרויות הן אינסופיות. 

ירידה במשקל:
סמודי בול  יכול להיות כלי יעיל לירידה במשקל. הם מאפשרים שליטה במנות תוך מתן תערובת מאוזנת של מאקרו-נוטריינטים. על ידי הכללת מרכיבים המעודדים שובע, כמו יוגורט יווני עשיר בחלבון או חמאת בוטנים, קערות שייק עוזרות לרסן את התשווקת למתוק ולמנוע אכילת יתר.

בריאות המוח ותפקוד קוגניטיבי:
חומצות שומן אומגה 3, המצויות במרכיבים כמו זרעי צ'יה וזרעי פשתן, חיוניות לבריאות המוח ולתפקוד קוגניטיבי. השומנים הבריאים הללו תומכים בזיכרון, בריכוז ובביצועי המוח הכללי.

תמיכה במערכת החיסון:
הפוטנציאל לחיזוק המערכת החיסונית בסמודי בול טמון בגיוון התזונתי. ויטמין C, הקיים בפירות הדר כמו תפוזים ותותים, מחזק את המערכת החיסונית, בעוד ויטמינים ומינרלים אחרים תומכים בתפקודים שונים של מערכת החיסון. הכללת מרכיבים לשיפור מערכת החיסון כמו ג'ינג'ר וכורכום יכולים לחזק עוד יותר את מנגנוני ההגנה של הגוף.

בריאות העור:
תזונה עשירה בויטמינים ומינרלים תורמת לעור בריא וזוהר. קערות סמודי שופעות בחומרים מזינים המקדמים ייצור קולגן, שיקום העור והגנה מפני נזקי הסביבה. 

בריאות הלב:
מרכיבים כמו אבוקדו, אגוזים וזרעים, המופיעים לרוב בקערות סמודי, הם מקורות בריאים ללב לשומנים חד בלתי רוויים, המסייעים בהורדת רמות הכולסטרול הרע ומפחיתים את הסיכון למחלות לב וכלי דם. תכולת האשלגן בפירות תומכת ברמות לחץ דם בריאות, תורמת לבריאות הלב הכללית.

הפחתת מתח ושיפור מצב הרוח:
לצריכה של מזונות עתירי רכיבים תזונתיים כמו סמודי בול יכולה להיות השפעה חיובית על מצב הרוח ורמות המתח. חומרים מזינים כגון מגנזיום, המצויים במרכיבים כמו בננות וירוקים עלים כהים, ידועים כמעודדים רגיעה ומקלים על מתח. אדי 

שיפור ספיגת חומרים מזינים:
תהליך מיזוג הפירות והירקות בקערות שייקים מפרק את דפנות התא, סיבים ומבני צמחים אחרים. פירוק מכני זה מסייע בשחרור חומרים מזינים חיוניים, כגון ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון, ממטריצת התא. כתוצאה מכך, הגוף יכול לספוג את החומרים המזינים הללו בצורה יעילה יותר, ולהבטיח שתקבלו את התועלת המרבית מהמרכיבים שאתם צורכים.

ויסות סוכר בדם:
קערות שייק הן אופציה מצוינת לניהול רמות הסוכר בדם. השילוב של סיבים תזונתיים, שומנים בריאים וחלבונים המצויים במרכיבים מאט את ספיגת הסוכרים לזרם הדם. זה מונע עליות מהירות ברמת הסוכר בדם, מה שמוביל לשיפור הרגישות לאינסולין ורמות אנרגיה יציבות. עבור אנשים עם סוכרת או אלה שמטרתם לשמור על יציבות סוכר בדם, קערות סמודי מציעות דרך מאוזנת ומבוקרת ליהנות מטעמים מתוקים טבעיים.

בריאות העצם:
ניתן לשלב סידן וויטמין D, שניהם חיוניים לשמירה על עצמות חזקות ובריאות, בקערות שייק. מרכיבים כמו יוגורט, חלופות חלב מועשרות בסידן עלים ירוקים תורמים לצריכה היומית של חומרים מזינים אלה. סידן תומך במבנה העצם, בעוד ויטמין D מסייע בספיגת סידן ובמינרליזציה של העצם. על ידי הכללת מרכיבים אלה  אתם יכולים  לקדם את בריאות העצם ולהפחית את הסיכון למצבים כמו אוסטאופורוזיס.

ניקוי רעלים:
סמודי בול יכול עזור לשמש כתוספת טעימה ומזינה למשטר ניקוי הרעלים שלכם. מרכיבים כמו עלים ירוקים, פירות הדר ועשבי תיבול משחררי רעלים כמו כוסברה ופטרוזיליה מכילים תרכובות המסייעות לגוף לסלק רעלים מזיקים. מרכיבים אלו תומכים בתהליכי ניקוי הרעלים הטבעיים של הכבד, ומבטיחים שגופכם יישאר נקי מפסולת שהצטברה וחומרים מזיקים.

יתרונות אנטי דלקתיים:
דלקת כרונית קשורה לבעיות בריאותיות רבות, כולל מחלות לב, סוכרת והפרעות אוטואימוניות. קערות סמודי  המועשרות במרכיבים אנטי דלקתיים יכולות לסייע במניעת דלקת. מרכיבים כמו כורכום, ג'ינג'ר ועלים ירוקים מכילים תרכובות ביו-אקטיביות בעלות תכונות אנטי דלקתיות. על ידי שילוב מרכיבים אלה בסמודי בול, אתם יכולים להפחית את הסיכון למחלות כרוניות. 

חידוש חומרים מזינים לאחר מחלה
בתקופות של מחלה או לאחר פעילות גופנית מאומצת, מאגרי התזונה והאנרגיה של הגוף עלולים להתרוקן. סמודי בול מספק ודרך נוחה לחדש את החומרים המזינים הללו. השילוב של ויטמינים, מינרלים וחלבונים ממרכיבים כמו פירות, ירקות ויוגורט תומכים בתהליכי הריפוי של הגוף. 

אנזימי עיכול ובריאות המעיים:
פירות מסוימים, כמו אננס ופפאיה, מכילים אנזימים טבעיים כמו ברומלין ופפאין. אנזימים אלו מסייעים בפירוק חלבונים ומקלים על העיכול. הכללת פירות אלה בקערות השייק שלכם יכולה לסייע בעיכול מזונות אחרים ולתמוך בבריאות המעיים. מערכת עיכול מתפקדת חיונית לספיגת חומרים מזינים. 

בלי בזבוז מזון

קערות שייק מציעות פתרון ידידותי לסביבה לניצול פירות וירקות בשלים מדי או עודפים. במקום לזרוק את הפירות העייפים, אתם יכולים לשלב אותם בקערות צבעוניות.  בננות בשלות מדי, למשל, הן מתוקות יותר ואידיאליות להוספת מתיקות טבעית לקערות השייק שלכם.

איך לגרום לסמודי בול להיות סמיך כמו גלידה?

הדרך הפשוטה ביותר להפוך את קערת השייק שלך לסמיכה יותר היא על ידי שימוש בפחות נוזלים, או, אם זה מאוחר מדי בשביל זה, פשוט הוסיפו עוד פירות קפואים.

טיפים נוספים שיעזרו לכם:

  • הוסיפו קרח
  • הוסיפו אבקת חלבון 
  • הוסיפו זרעי צ'יה בסוף (ולתת להם זמן לתפוס נפח)
  • הוסיפו זרעי פשתן ושיבולת שועל לתערובת
  • הוסיפו מרכיבים כמו אבוקדו, חמאת בוטנים וכו'

טיפ של מקצוענים: מוסיפים אבקת חלבון? מצוין! זוה רעיון נהדר. אבל עדיף תמיד ללכת על בקת חלבון בטעם וניל או אבקת חלבון ללא טעם. בנוסף, על כל סקופ של אבקת חלבון מוסיפים 2 כפות נוזל.

איך להכין קערת שייק בלי חלב?

חלב הוא לרוב הנוזל המועדף כשמדובר בסמודי בול מכיוון שהוא סמיך וקרמי יותר ממים ומרוב תחלפי חלב אחרים.

עם זאת, ניתן להכין קערות שייק בקלות ללא חלב ושעדיין יצא לכם סמודי בול במרקם גלידה! 

אתם יכולים לנסות להשתמש במרכיבים הבאים: 

  • להשתמש ביוגורט במקום חלב
  • השתמשו בפירות/ירקות טריים במקום בפירות/ירקות טריים. 
  • תכניסו פירות/ירקות בעלי תכולת מים גבוהה (לדוגמה: תפוח, מלון, מלפפון, תפוז וכו')
  • השתמשו בקרח כדי להפוך את קערת השייק לפחות מרוכזת אבל מבלי לאבד את הסמיכות שלה. 

איך להכין סמודי בול בלי פירות קפואים?

אם אין לכם פירות קפואים בהישג יד, או שאתם רוצים להכיןסמודי בול  ללא פירות קפואים, אבל בכל זאת רוצים ליהנות מהמרקם הסמיך, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם: 

  • השתמשו במרכיבים קרמיים ומסמיכים כמו בננה, אבוקדו, חמאת בוטנים, שיבולת שועל, טחינה גולמית וכו'
  • השתמשו ביוגורט במקום חלב
  • תורידו את הבסיס הנוזלי לגמרי
  • הוסיפו זרעי צ'יה בסוף ומשאירים אותם לזמן מה כדי להתעבות מעט.

איך להכין סמודי בול של אלופים? שלב אחר שלב

סמודי בול מיוצר באופן מאוד דומה לשייק – אבל יש כמה הבדלים קטנים.

בואו נלך צעד אחר צעד…

שלב 1: מרכיבים
בדיוק כמו כל בשייק, התחילו בבחירת הנוזל שלכם,  הפירות/הירקות וכל התוספות.

ההבדל היחיד כאן הוא שתרצו להשתמש במרכיבים קפואים כמעט לחלוטין; כל פירות או הירקות יש להקפיא מראש.

את רוב הפירות והירקות אפשר לקנות קפואים. אבל אם אתם מקפיאים אותם בעצמכם – אז טיפ קטן הוא לקצוץ אותם לחתיכות קטנות כדי להקל על הבלנדר שלכם.

הבדל נוסף בעת הכנת סמודי בול  זה שאולי תרצו להשתמש בפחות מהבסיס הנוזלי שלכם מאשר בשייק רגיל, כדי להימנע מקבלת סמודי בול שהוא נוזלי מדי  ולא סמיך. 

רוב מתכוני הסמודי בול ידרשו מכם יחס של 1:2 של נוזל לפירות/ירקות קפואים.

 

שלב 2: ערבוב

כדי שהסמודי בול שלכם יהיה עם המרקם הנכון – עליכם לוודא שיש לכם בלנדר שמגיע עם עוצמה גבה ושיכול לפרק ירקות קפואים מבלי להשאיר גושים או חתיכות. 

מערבבים את כל המרכיבים במהירות גבוהה עד לקבלת תערובת חלקה. תוודאו שהנוזל מספיק סמיך, אם לא – הוסיפו מרכיבים נוספים כמו פירות קפואים ו/או קרח. 

אם יצא סמיך מדי – אז הוסיפו מעט נוזלים. 

 

שלב 3: הגיע הזמן להוסיף תוספות!
הגענו לחלק הכיפי. בטח ראיתם תמונות באינסטגרם ובפינטרסט של קערות שייק כל כך יפות שהן נראות כמו יצירות אמנות. עכשיו, אתם יכולים ליצור את היצירת האומנות שלכם!

התוספות יכולות לכלול:

  • פירות טריים (לדוגמה: פירות יער, בננה, פירות קצוצים אחרים)
  • גרנולה
  • אגוזים וזרעים
  • טפטוף של חמאת בוטנים
  • פירות יבשים
  • שבבי קוקוס
  • שוקולד צ'יפס
  • יוגורט
  • וכו '

עם תוספות, הכל הולך!

יוצקים את תערובת השייק שלכם לקערה ומעליה מפזרים תוספות.

מגישים ושהיה בתאבון!

מתכון לסמודי בול אסאי עם תותים

המתכון הזה לקערת שייק אסאי תות הוא מצוין לימים חמים, מאוד מרענן וטעים!

הדבר העיקרי שתצטרכו כדי להכין את המתכון הזה זה אסאי קפוא! חבילות האסאי האהובות עליי אני קונה תמיד בקול הטבע. אני אוהבת להשתמש באסי שהוא אורגני, עמוס בחלבון ומלא בנוגדי חמצון. אפשר לקנות את זה בכל חנות טבע ותוספי תזונה, או פשוט כאן. 

טיפים מקצועיים להכנת מתכון לסמודי בול תות אסאי:

  • השתמשתי ביוגורט יווני במתכון הזה, אבל אפשר בקלות להפוך אותו לטבעוני רק על ידי החלפת היוגורט ביוגורט ובעוני
  • אפשר להסמיך או לדלל את הסמודי בול הזה עם יותר יוגורט או פחות. ה

 

חומרים

  1. אריזת אסאי קפוא
  2. חצי כוס תותים קפואים
  3. 1 בננה קפואה
  4. 1/2 כוס יוגורט יווני או יוגורט 3 אחוז שומן. 

  • הוראות
    מערבבים את כל החומרים יחד בבלנדר עד לקבלת תערובת חלקה.
  • שמים את התוספות ומגיישם!

 

פחמימות: 23 שומן: 4 חלבון: 12

 

לשיתוף הכתבה:

כתבות אחרונות

דאודורנט טבעי – כל מה שרצית לדעת

המעבר מדאודורנט קונבנציונלי לטבעי הוא מרתיע. בתור התחלה, פורמולות טבעיות אינן מכילות בדרך כלל אלומיניום, האנטי-פרספירנט העיקרי המשמש בדאודורנטים. אנשים רבים מודאגים מהעלייה של הזיעה בבית השחי שמגיעה יחד עם

> קרא עוד...

דלקת גרון טיפול טבעי

כאב גרון יכול להיות מאוד לא לא נעים, במיוחד אם הוא נגרם מדלקת גרון. התסמינים העיקריים הם כאב וגירוי, במיוחד בעת בליעה. מלבד טיפול רפואי, יש כמה תרופות טבעיות שיוכלו

> קרא עוד...

פרוביוטיקה לנשים – המדריך המלא

בעוד שרובנו משתדלים לשמור לע ניקיון ומחטאים באופן קבוע את החיידקים ביית ומשתמשים בחומרי חיטוי באופן קבוע – אנחנו עשויים גם מחיידיקים.  למעשה יש בגוף שלך יותר תאים חיידקיים מאשר

> קרא עוד...

תרופות סבתא לצינון

הידעתם שאין באמת תרופה להצטננות או לשפעת? יש רק תרופות שמקלות על האי נוחות…אבל קערת מרק עוף או כוס תה ג'ינג'ר חם עם דבש יכולים לעזור גם בהפחתה והקלה על

> קרא עוד...
היי, אורח!
דילוג לתוכן