תרופות סבתא לצינון

תרופות סבתא לצינון

הידעתם שאין באמת תרופה להצטננות או לשפעת? יש רק תרופות שמקלות על האי נוחות…אבל קערת מרק עוף או כוס תה ג'ינג'ר חם עם דבש יכולים לעזור גם בהפחתה והקלה על התסמינים. כמה תרופות ביתיות – כגון ויטמין C – עשויות להפחית מעט את משך הזמן שבו אתם חולים. 

בדיוק בשביל, הכנתי לכם מדריך מפורט עם כל התרופות סבתא הטובות ביותר לצינון, אז קדימה – בואו נבדוק מה יכול לעבוד עבורכם! 

לפני שמתחילים, דעו גם מתי לתת גוף לעשות את שלו

תאמינו או לא, התסמינים המעצבנים שאתם חווים הם חלק מתהליך הריפוי הטבעי – עדות לכך שמערכת החיסונית נאבקת במחלות. לדוגמה, חום זו הדרך של הגוף לנסות לחסל וירוסים על ידי יצירת סביבה חמה מהרגיל. כמו כן, הסביבה החמה של גורמת לחלבונים קוטלי חיידקים בדם שלכם לזרום במהירות וביעילות רבה יותר. לפיכך, אם אתם סובלים מחום בינוני במשך יום או יומיים, אתם עשויים דווקא להחלים מהר יותר. שיעול הוא עוד סימפטום חשוב לזה שהגוף עובד; זה מנקה את מעברי הנשימה שלכם מליחה שיכולה לשאת חיידקים לריאות ולשאר חלקי הגוף. אפילו האף המנוזל הזה יש לו תפקיד חשוב – כי הוא מוציא החוצה את כל מה שצריך. אבל לפעמים, התסמינים הם לא נוחים ובלתי נסבלים, ובמצב כזה אפשר להקל עליהם מבלי לפגוע בתפקוד התקין של הגוף. 

התקררות או שפעת - איך תדעו?

התקררות כמו גם שפעת זה זיהום ויראלי  ולכן אין לטפל בהם באנטיביוטיקה. שפעת היא מחלה מדבקת בדרכי הנשימה הנגרמת על ידי נגיף השפעת, והיא גורמת לתסמינים לא נעימים יותר בהשוואה להתקררות.

אבל בדומה להתקררות, השפעת תוקפת גם את מערכת הנשימה כולל האף, הגרון והריאות. כאשר חחולים בשפעת, בהתחלה אתם עשויים לחשוב שאולי זה צינון, אבל ההבדל ביניהן זה ששפעת מכה בכם משום מקום, לעומת הצטננות/התקררות שמגיעה בצורה הדרגתית.

תסמיני שפעת יכולים לכלול: 

  • חום מעל 38 מעלות
  • כאב גרון
  • שרירים כואבים
  • צמרמורת 
  • זיעה
  • כאב ראש
  • שיעול יבש 
  • עייפות וחולשה
  • גודש באף  

הצטננות עם כמה שהיא לא נעימה היא לא מזיקה. רוב האנשים מחלימים ממנה תוך 5 ימים עד 8 ימים, שפעת לעומת זאת יכולה להימשך יותר. 

תרופות סבתא לצינון

אז איך מרפאים הצטננות? מלבד הרבה מנוחה – תוכלו להשתמש בכל מיני תרופות סבתא לצינון, כולל מזונות מזינים, שתיה מרובה, עשבי תיבול, תוספי מזון ושמנים שיוכלו לעזור לכם להרגיש הרבה יותר טוב. חשוב גם לדעת ממה להימנע כדי לא להחמיר את התסמינים.

תרופות סבתא לצינון אלה יוכלו גם לעזור לכם למנוע אם אתם מרגישים סימנים ראשונים או אם מישהו לידכם חולה. 

מהי התרופה הטובה ביותר להתקררות?לדעתי  התרופה הטובה ביותר להצטננות תהיה תמיד טבעית וכזו שלא מפריעה לגוף לפעול. הרבה אנשים מתפתים להשתמש בטיפות אף שמיועדות לייבש את הנוזלת אך בפועל הן מונעות מהגוף להוציא את מה שהוא צריך להוציא.

הנה כמה מהתרופות סבתא הטובות ביותר לצינון: 

מרק עוף

אין הוכחה מדעית שמרק עוף יכול לרפא הצטננות – אבל סבתא תמיד יודעת, נכון?  המרכיבים שלו מכילים חומרים מזינים התומכים במערכת החיסונית. זה מזון מחמם שישמור עליכם לא מיובשים ויגרום לכם להרגיש הרבה יותר טוב. 

יש גם כמה עדויות לכך שהחומרים התזונתיים במרק עוף עשויים להאט את תנועת הנויטרופילים בגוף שלך. מה זה? נויטרופילים הם סוג של תאי דם לבנים המסייעים בהגנה על הגוף מפני זיהומים. כשהם נעים לאט, הם נשארים מרוכזים יותר באזורי הגוף שהכי זקוקים להם. זה עשוי לתרום לריפוי מהיר יותר. 

מומלץ להוסיף למרק עוף ירקות כמו, גזר, סלרי ובצל.

ג'ינג'ר

לג'ינג'ר יש תכונות נוגדות חמצון, אנטי מיקרוביאליות ואנטי דלקתיות. השימושים כוללים הפחתת כאבי שרירים והקלה על בחילות. 

כמה פרוסות של ג'ינג'ר עם דבש יעשו את העבודה- זה יכול גם לעזור להקל על כאבי גרון אם יש. 

דבש

לדבש יש מגוון תכונות אנטיבקטריאליות ואנטי מיקרוביאליות. שתיית דבש בתה עם לימון יכולה להקל על כאבי גרון. אפשר גם לקחת כף דבש כל פעם שיש תחושה לא נעימה בגרון – זה יכול להקל על שיעול. 

בנוסף, יש את התרופה המפורסמת להפחתת שיעול – דבש, בצל קצוץ עם שום במקרר – זה הופך לסירופ אומנם לא טעים אך יוכל להקל בצורה משמעותית על שיעולים. מומלץ להשתמש בדבש אורגני ואמיתי. 

שימו לב, לא לתת דבש לפעוטות.  

שום

שום זו תרופת סבתא מפורסמת, כמעט לכל דבר! הוא מכיל את התרכובת אליצין, בעלת תכונות אנטי-מיקרוביאליות של ואנטי-ויראליות.

הוספת שום לתזונה עשויה להפחית את חומרת תסמיני הצטננות. יש מחקרים שאומרים כי צריכה קבועה של שום יכולה למנוע חולי. אפשר לאכול את השום חי או לבשל אותו במרקים ובתבשילים שונים. 

אכינצאה

אכינצאה נמצאת בשימוש כבר מאות שנים ונעשה שימוש רב בעשב ובשורש של הצמח למטרות רפואיות שונות.

המרכיבים הפעילים שלו כוללים פלבנואידים – חומרים פעילים בעלי יתרונות רבים, הם יכולים לעזור לחזק לכם את המערכת החיסונית ולקצר זמני מחלה.

 ויטמין C

ויטמין C הוא נוגד חמצון הממלא תפקידים חשובים רבים בגוף, כולל תמיכה ויזוק מערכת החיסון.

מקורות תזונתיים טובים של ויטמין C כוללים:

  • פירות הדר
  • פלפלים אדומים
  • תותים
  • ירקות עלים ירוקים, כמו ברוקולי

הוספת מיץ לימון טרי לתה חם עם דבש עשויה להפחית ליחה כאשר אתם חולים.

ויטמין C יוכל לעזור לכם לקצר את זמני המחלה ולהקל על התסמינים, תוכלו לצרוך באותם ימים תוספי תזונה שמכילים כמות גבוהה של ויטמין זה.

פרוביוטיקה

פרוביוטיקה זה חיידקים "ידידותיים" הנמצאים בגוף שלכם, במזונות מסוימים ובתוספי תזונה.

הם יכולים לעזור לשמור על בריאות המעיים והמערכת החיסונית שלכם ועשויים להפחית את הסיכוי להצטנן. אבל אם כבר חליתם – אז זה יכול לקר את זמני המחלה. 

תוכלו לצרוך פרוביוטיקה כתוסף תזונה או במוצרי חלב ויוגורט שונים. 

גרגור מי מלח

גרגור עם מי מלח עשוי לסייע במניעת זיהומים בדרכי הנשימה העליונות. זה עשוי גם להפחית את חומרת תסמיני הצטננות.

גרגור מים מלוח יכול להפחית ולשחרר ליחה שמכילה חיידקים.

נסו את התרופה הביתית הזו:

  • ממיסים 1 כפית מלח בכוס מים.
  • מגרגרים
  • יורקים החוצה

חזרו על כך לפי הצורך. 

 

שימוש במי מלח לאף

שימוש בתרסיס מי מלח  עשוי לעזור להקל על גודש באף כתוצא מהצטננות והוא עשוי לעזור עם תסמינים של זיהום בדרכי הנשימה העליונות.

עם זאת, חשוב לציין שכדאי להשתמש רק במים מזוקקים, סטריליים או שהורתחו. אחרת אתם מסתכנים בחיידקים שיחמירו את התסמינים ויגרמו לזיהומי משנה.

 שמנים אתריים

שמנים אתריים מסוימים יכולים לעזור בהתמודדות עם סימני הצטננות הודות לתכונות המיקרוביאליות והאנטי דלקתיות שלהם.

דוגמאות לשמנים להצטננות 

  • אקליפטוס 
  • לבונה 
  • עץ התה
  • לבנדר 

השתמש במפזר או הוסיפו כמה טיפות שמן אתרי לאמבטיה חמה.

שימו לב שחשוב לדבר עם רופא  לפני שתתחילו להשתמש בשמנים אתריים ולהקפיד לבחור במותגים איכותיים. נשים בהיריון צריכות להתייעץ עם רופא כי יש שמנים שלא מתאים לשימוש. 

מכשיר אדים/לחות 

לחות מוגברת עשויה לסייע בהפחתת יובש ונזלת.

מכשיר אדים בחדר השינה או במקום אחר בבית עשוי לעזור לכם להרגיש בנוח יותר. הוספת כמה טיפות של שמן אקליפטוס יכול גם להקל על גודש באף.

לאותו אפקט ללא מכשיר אדים, תעשו מקלחת ארוכה. 

זכרו, יש להחליף את המים המשמשים במכשירי האדים מדי יום כדי למנוע התפתחות עובש ופטריות. 

 

סמבוק

כמה מחקרים מצביעים על כך שצמח הסמבוק יכול לעזור להקל על סימפטומים של הצטננות. תוכלו להשתמש בתוספים שונים שכוללים סמבוק (תוכלו למצוא את זה אצלנו בקטגוריית תוספי תזונה) או בסירופים שונים שיעזרו לכם להקל על שיעול. 

אמבטיות חמות

אמבטיות חמות עשויות גם לסייע בהפחתת תסמיני הצטננות, הוספת מלח וסודה לשתייה למים עשויה יעזור גם להפחית כאבים. 

טיפים נוספים לטיפול טבעי בהצטננות

קנחו את האף לעתים קרובות (ובדרך הנכונה)
חשוב לקנח את האף באופן קבוע כאשר אתם מצוננים במקום "להסניף" את הנזלת בחזרה לראש.  כאשר אתה נושפים חזק פנימה – זה יכול לשאת ליחה עם חיידקים בחזרה לתוך מעברי האוזניים שלכם, ולגרום לכאבי אוזניים. הדרך הטובה ביותר לקנח את האף: לחצו אצבע על נחיר אחד בזמן שאתם נושפים בעדינות כדי לנקות את השני.

שמרו על חום 
שמירה על חום ומנוחה כאשר אתם מצוננים יוכל לעזור לגוף שלכם למקד את האנרגיה במלחמה עם החיידקים. המלחמה הזו דורשת לא מעט אנרגיות ותוכלו לתת את זה רק באמצעות מנוחה כשאתם מכוסים היטב ושומרים על חמימות הגוף. 

שתו נוזלים חמים 
נוזלים חמים מקלים על גודש באף, מונעים התייבשות ומרגיעים את הממברנות הדלקתיות באף ובגרון.  

השתמש בקרם לחות באזור האף
טיפה קטנה של משחה או קרם לחות מתחת לאף יכולה לעזור להפחית עור יבש ולהקל על העור המגורה בבסיס האף.

תשנו  עם כרית נוספת מתחת לראש
הרמת ראש תעזור להקל על מעברי האף. 

 תזונה טובה 

  • מזונות המכילים ויטמין C כמו פלפלים
  • אוכמניות מונעות שלשולים ועתירות באספירין טבעי, שעשוי להוריד חום ולעזור עם כאבים
  • גזר, המכיל בטא-קרוטן
    ופלפלי צ'ילי עשויים לפתוח סינוסים.
  • חרדל או חזרת עשויים לסייע בפירוק הליחה
  • הבצל מכיל פיטוכימיקלים שיכולים לעזור לגוף לנקות ברונכיטיס וזיהומים אחרים
  • תה שחור וירוק מכילים קטצ'ין, פיטוכימיקל בעלי השפעות אנטיביוטיות טבעיות 

מזונות שיש להימנע מהם בצינון

סוכר – מחקרים מראים שסוכר מחליש את יכולתם של תאי דם לבנים שעוזרים להילחם בזיהום. כך שרמות גלוקוז גבוהות בדם עקב צריכת סוכר למעשה מחלישות את המערכת החיסונית. 

מיצי פירות – למרות שמיץ תפוזים ומיצים אחרים מכילים מעט ויטמין C, הוא אינו עשיר בויטמין C כמו פירות או ירקות שלמים. בנוסף, מיצי פירות עמוסים בסוכר אך אין להם את הסיבים המועילים ומאזני הסוכר בדם של פרי שלם.

מוצרי חלב רגילים – חלב מפוסטר ומוצרי חלב אחרים יכולים להחמיר את הגודש באף. שתיית חלב יכולה להפוך את הליחה לסמיכה יותר ומעצבנתממה שהיא בדרך כלל. הימנעות ממוצרי חלב קונבנציונליים היא אחת מאותן תרופות פשוטות להצטננות שיכולות באמת לעזור לשיפור הסימפטומים.

מזון מעובד – "קלוריות ריקות" שאין להן חומרים מזינים לתמיכה במערכת החיסון יכולות להזיק יותר לגוף שלכם בזמן צינון. מזון מהיר או מעובד מדי הוא אחד הדברים האחרונים שתרצו לאכול כשרתאתם חולים (ובנינו גם בריאים) כדי להדוף חולי כדאי להשקיע בתזונה שעשירה בחומרים מזינים. 

דגנים – לחמים, פסטות, דגנים ומוצרי קמח לבן הופכים במהירות לסוכר ומחלישים את המערכת החיסונית. תזונה שעשירה בעמילנים מזוקקים כמו עלולה לעורר צבים של דלקת. לכן כשאתם מקוררים, עדיף להשקיע במזונות קלים יותר לעיכול. 

תוספי תזונה שיעזרו לכם

ויטמין C (1,000 מ"ג 3-4 פעמים ביום)
ויטמין C עוזר להגביר את תפקוד המערכת החיסונית, ומחקרים מסוימים אף מראים שהוא עשוי לקצר את משך תסמיני הצטננות.  בנוסף לתוספי תזונה – חשוב לשלב אותו גם בתזונה מכל מיני פירות וירקות, כולל פלפלים, תרד, קייל, ברוקולי, אשכוליות וקיווי.

אכינצאה (1,000 מ"ג 2-3 פעמים ביום)
עדיף ליטול אכינצאה איך שמתחיל התסמין הראשון. היא תעזור לחזק את מערכת החיסון ולהפחית בצורה משמעותית את זמני המחלה. 

סמבוק (10 מ"ל ליום)
סמבוק הוא עוד אחת מתרופות ההצטננות הטבעיות האהובות עלי וזה מגובה במחקרים. הוא עשיר בויטמין C ובנוגדי חמצון אחרים המחזקים את מערכת החיסון. הוא יכול להפחית בצורה משמעותית את התסמינים של הצטננות ולהקל על מצבים שונים כמו שיעולים.

שמן אורגנו (500 מ"ג פעמיים ביום)
האם אי פעם ניסיתם להשתמש בשמן אורגנו להצטננות? שמן אורגנו עם החומרים הפעילים העוצמתיים שבו, הוכח כבעל השפעות אנטי-ויראליות ואנטי-בקטריאליות חזקות.  חשוב לציין ששמן אורגנו כל כך חזק שיש ליטול אותו רק למשך 10 ימים בכל פעם ואז להפסיק. 

אבץ (50-100 מ"ג ליום)
אבץ תומך בתפקוד החיסוני ובעל השפעה אנטי-ויראלית. זה עובד הכי טוב כאשר נלקח עם התסמין הראשון של הצינון.

יש להתייעץ עם רופא לפני כל נטילה של תוסף תזונה. 

שאלות נפוצות

איך מרפאים הצטננות במהירות?
לא ניתן לרפא  הצטננות, אבל מנוחה, הרבה נוזלים ותרופות סבתא לצינון- כמו שתיית תה ג'ינג'ר, שימוש במכשיר אדים ושמנים אתריים – עשויים לעזור להקל על התסמינים.

האם אפשר לרפא צינון ב-24 שעות?
כרגע אין תרופה לצינון. זה בדרך לוקח 3-7 ימי החלמה רק עם המון מנוחה.

כמה מילים אחרונות

נכון לעכשיו אין דרך לרפא הצטננות וגם לא שפעת, אבל תרופות סבתא מסוימות יכולות להקל על תסמיני המחלה. מומלץ לשלב תוספי תזונה וגם מאכלים שיתמכו במערכת החיסונית שלכם. 

מקווה שהמדריך הזה יעזור לכם להתמודד עם הצטננות בקלות רבה יותר – בכל מקרה, זכרו שזה יחלוף עוד כמה ימים, העיקר שתרגישו טוב! 

לשיתוף הכתבה:

תרופות סבתא לצינון

הידעתם שאין באמת תרופה להצטננות או לשפעת? יש רק תרופות שמקלות על האי נוחות…אבל קערת מרק עוף או כוס תה ג'ינג'ר חם עם דבש יכולים לעזור גם בהפחתה והקלה על התסמינים. כמה תרופות ביתיות – כגון ויטמין C – עשויות להפחית מעט את משך הזמן שבו אתם חולים. 

בדיוק בשביל, הכנתי לכם מדריך מפורט עם כל התרופות סבתא הטובות ביותר לצינון, אז קדימה – בואו נבדוק מה יכול לעבוד עבורכם! 

לפני שמתחילים, דעו גם מתי לתת גוף לעשות את שלו

תאמינו או לא, התסמינים המעצבנים שאתם חווים הם חלק מתהליך הריפוי הטבעי – עדות לכך שמערכת החיסונית נאבקת במחלות. לדוגמה, חום זו הדרך של הגוף לנסות לחסל וירוסים על ידי יצירת סביבה חמה מהרגיל. כמו כן, הסביבה החמה של גורמת לחלבונים קוטלי חיידקים בדם שלכם לזרום במהירות וביעילות רבה יותר. לפיכך, אם אתם סובלים מחום בינוני במשך יום או יומיים, אתם עשויים דווקא להחלים מהר יותר. שיעול הוא עוד סימפטום חשוב לזה שהגוף עובד; זה מנקה את מעברי הנשימה שלכם מליחה שיכולה לשאת חיידקים לריאות ולשאר חלקי הגוף. אפילו האף המנוזל הזה יש לו תפקיד חשוב – כי הוא מוציא החוצה את כל מה שצריך. אבל לפעמים, התסמינים הם לא נוחים ובלתי נסבלים, ובמצב כזה אפשר להקל עליהם מבלי לפגוע בתפקוד התקין של הגוף. 

התקררות או שפעת - איך תדעו?

התקררות כמו גם שפעת זה זיהום ויראלי  ולכן אין לטפל בהם באנטיביוטיקה. שפעת היא מחלה מדבקת בדרכי הנשימה הנגרמת על ידי נגיף השפעת, והיא גורמת לתסמינים לא נעימים יותר בהשוואה להתקררות.

אבל בדומה להתקררות, השפעת תוקפת גם את מערכת הנשימה כולל האף, הגרון והריאות. כאשר חחולים בשפעת, בהתחלה אתם עשויים לחשוב שאולי זה צינון, אבל ההבדל ביניהן זה ששפעת מכה בכם משום מקום, לעומת הצטננות/התקררות שמגיעה בצורה הדרגתית.

תסמיני שפעת יכולים לכלול: 

  • חום מעל 38 מעלות
  • כאב גרון
  • שרירים כואבים
  • צמרמורת 
  • זיעה
  • כאב ראש
  • שיעול יבש 
  • עייפות וחולשה
  • גודש באף  

הצטננות עם כמה שהיא לא נעימה היא לא מזיקה. רוב האנשים מחלימים ממנה תוך 5 ימים עד 8 ימים, שפעת לעומת זאת יכולה להימשך יותר. 

תרופות סבתא לצינון

אז איך מרפאים הצטננות? מלבד הרבה מנוחה – תוכלו להשתמש בכל מיני תרופות סבתא לצינון, כולל מזונות מזינים, שתיה מרובה, עשבי תיבול, תוספי מזון ושמנים שיוכלו לעזור לכם להרגיש הרבה יותר טוב. חשוב גם לדעת ממה להימנע כדי לא להחמיר את התסמינים.

תרופות סבתא לצינון אלה יוכלו גם לעזור לכם למנוע אם אתם מרגישים סימנים ראשונים או אם מישהו לידכם חולה. 

מהי התרופה הטובה ביותר להתקררות?לדעתי  התרופה הטובה ביותר להצטננות תהיה תמיד טבעית וכזו שלא מפריעה לגוף לפעול. הרבה אנשים מתפתים להשתמש בטיפות אף שמיועדות לייבש את הנוזלת אך בפועל הן מונעות מהגוף להוציא את מה שהוא צריך להוציא.

הנה כמה מהתרופות סבתא הטובות ביותר לצינון: 

מרק עוף

אין הוכחה מדעית שמרק עוף יכול לרפא הצטננות – אבל סבתא תמיד יודעת, נכון?  המרכיבים שלו מכילים חומרים מזינים התומכים במערכת החיסונית. זה מזון מחמם שישמור עליכם לא מיובשים ויגרום לכם להרגיש הרבה יותר טוב. 

יש גם כמה עדויות לכך שהחומרים התזונתיים במרק עוף עשויים להאט את תנועת הנויטרופילים בגוף שלך. מה זה? נויטרופילים הם סוג של תאי דם לבנים המסייעים בהגנה על הגוף מפני זיהומים. כשהם נעים לאט, הם נשארים מרוכזים יותר באזורי הגוף שהכי זקוקים להם. זה עשוי לתרום לריפוי מהיר יותר. 

מומלץ להוסיף למרק עוף ירקות כמו, גזר, סלרי ובצל.

ג'ינג'ר

לג'ינג'ר יש תכונות נוגדות חמצון, אנטי מיקרוביאליות ואנטי דלקתיות. השימושים כוללים הפחתת כאבי שרירים והקלה על בחילות. 

כמה פרוסות של ג'ינג'ר עם דבש יעשו את העבודה- זה יכול גם לעזור להקל על כאבי גרון אם יש. 

דבש

לדבש יש מגוון תכונות אנטיבקטריאליות ואנטי מיקרוביאליות. שתיית דבש בתה עם לימון יכולה להקל על כאבי גרון. אפשר גם לקחת כף דבש כל פעם שיש תחושה לא נעימה בגרון – זה יכול להקל על שיעול. 

בנוסף, יש את התרופה המפורסמת להפחתת שיעול – דבש, בצל קצוץ עם שום במקרר – זה הופך לסירופ אומנם לא טעים אך יוכל להקל בצורה משמעותית על שיעולים. מומלץ להשתמש בדבש אורגני ואמיתי. 

שימו לב, לא לתת דבש לפעוטות.  

שום

שום זו תרופת סבתא מפורסמת, כמעט לכל דבר! הוא מכיל את התרכובת אליצין, בעלת תכונות אנטי-מיקרוביאליות של ואנטי-ויראליות.

הוספת שום לתזונה עשויה להפחית את חומרת תסמיני הצטננות. יש מחקרים שאומרים כי צריכה קבועה של שום יכולה למנוע חולי. אפשר לאכול את השום חי או לבשל אותו במרקים ובתבשילים שונים. 

אכינצאה

אכינצאה נמצאת בשימוש כבר מאות שנים ונעשה שימוש רב בעשב ובשורש של הצמח למטרות רפואיות שונות.

המרכיבים הפעילים שלו כוללים פלבנואידים – חומרים פעילים בעלי יתרונות רבים, הם יכולים לעזור לחזק לכם את המערכת החיסונית ולקצר זמני מחלה.

 ויטמין C

ויטמין C הוא נוגד חמצון הממלא תפקידים חשובים רבים בגוף, כולל תמיכה ויזוק מערכת החיסון.

מקורות תזונתיים טובים של ויטמין C כוללים:

  • פירות הדר
  • פלפלים אדומים
  • תותים
  • ירקות עלים ירוקים, כמו ברוקולי

הוספת מיץ לימון טרי לתה חם עם דבש עשויה להפחית ליחה כאשר אתם חולים.

ויטמין C יוכל לעזור לכם לקצר את זמני המחלה ולהקל על התסמינים, תוכלו לצרוך באותם ימים תוספי תזונה שמכילים כמות גבוהה של ויטמין זה.

פרוביוטיקה

פרוביוטיקה זה חיידקים "ידידותיים" הנמצאים בגוף שלכם, במזונות מסוימים ובתוספי תזונה.

הם יכולים לעזור לשמור על בריאות המעיים והמערכת החיסונית שלכם ועשויים להפחית את הסיכוי להצטנן. אבל אם כבר חליתם – אז זה יכול לקר את זמני המחלה. 

תוכלו לצרוך פרוביוטיקה כתוסף תזונה או במוצרי חלב ויוגורט שונים. 

גרגור מי מלח

גרגור עם מי מלח עשוי לסייע במניעת זיהומים בדרכי הנשימה העליונות. זה עשוי גם להפחית את חומרת תסמיני הצטננות.

גרגור מים מלוח יכול להפחית ולשחרר ליחה שמכילה חיידקים.

נסו את התרופה הביתית הזו:

  • ממיסים 1 כפית מלח בכוס מים.
  • מגרגרים
  • יורקים החוצה

חזרו על כך לפי הצורך. 

 

שימוש במי מלח לאף

שימוש בתרסיס מי מלח  עשוי לעזור להקל על גודש באף כתוצא מהצטננות והוא עשוי לעזור עם תסמינים של זיהום בדרכי הנשימה העליונות.

עם זאת, חשוב לציין שכדאי להשתמש רק במים מזוקקים, סטריליים או שהורתחו. אחרת אתם מסתכנים בחיידקים שיחמירו את התסמינים ויגרמו לזיהומי משנה.

 שמנים אתריים

שמנים אתריים מסוימים יכולים לעזור בהתמודדות עם סימני הצטננות הודות לתכונות המיקרוביאליות והאנטי דלקתיות שלהם.

דוגמאות לשמנים להצטננות 

  • אקליפטוס 
  • לבונה 
  • עץ התה
  • לבנדר 

השתמש במפזר או הוסיפו כמה טיפות שמן אתרי לאמבטיה חמה.

שימו לב שחשוב לדבר עם רופא  לפני שתתחילו להשתמש בשמנים אתריים ולהקפיד לבחור במותגים איכותיים. נשים בהיריון צריכות להתייעץ עם רופא כי יש שמנים שלא מתאים לשימוש. 

מכשיר אדים/לחות 

לחות מוגברת עשויה לסייע בהפחתת יובש ונזלת.

מכשיר אדים בחדר השינה או במקום אחר בבית עשוי לעזור לכם להרגיש בנוח יותר. הוספת כמה טיפות של שמן אקליפטוס יכול גם להקל על גודש באף.

לאותו אפקט ללא מכשיר אדים, תעשו מקלחת ארוכה. 

זכרו, יש להחליף את המים המשמשים במכשירי האדים מדי יום כדי למנוע התפתחות עובש ופטריות. 

 

סמבוק

כמה מחקרים מצביעים על כך שצמח הסמבוק יכול לעזור להקל על סימפטומים של הצטננות. תוכלו להשתמש בתוספים שונים שכוללים סמבוק (תוכלו למצוא את זה אצלנו בקטגוריית תוספי תזונה) או בסירופים שונים שיעזרו לכם להקל על שיעול. 

אמבטיות חמות

אמבטיות חמות עשויות גם לסייע בהפחתת תסמיני הצטננות, הוספת מלח וסודה לשתייה למים עשויה יעזור גם להפחית כאבים. 

טיפים נוספים לטיפול טבעי בהצטננות

קנחו את האף לעתים קרובות (ובדרך הנכונה)
חשוב לקנח את האף באופן קבוע כאשר אתם מצוננים במקום "להסניף" את הנזלת בחזרה לראש.  כאשר אתה נושפים חזק פנימה – זה יכול לשאת ליחה עם חיידקים בחזרה לתוך מעברי האוזניים שלכם, ולגרום לכאבי אוזניים. הדרך הטובה ביותר לקנח את האף: לחצו אצבע על נחיר אחד בזמן שאתם נושפים בעדינות כדי לנקות את השני.

שמרו על חום 
שמירה על חום ומנוחה כאשר אתם מצוננים יוכל לעזור לגוף שלכם למקד את האנרגיה במלחמה עם החיידקים. המלחמה הזו דורשת לא מעט אנרגיות ותוכלו לתת את זה רק באמצעות מנוחה כשאתם מכוסים היטב ושומרים על חמימות הגוף. 

שתו נוזלים חמים 
נוזלים חמים מקלים על גודש באף, מונעים התייבשות ומרגיעים את הממברנות הדלקתיות באף ובגרון.  

השתמש בקרם לחות באזור האף
טיפה קטנה של משחה או קרם לחות מתחת לאף יכולה לעזור להפחית עור יבש ולהקל על העור המגורה בבסיס האף.

תשנו  עם כרית נוספת מתחת לראש
הרמת ראש תעזור להקל על מעברי האף. 

 תזונה טובה 

  • מזונות המכילים ויטמין C כמו פלפלים
  • אוכמניות מונעות שלשולים ועתירות באספירין טבעי, שעשוי להוריד חום ולעזור עם כאבים
  • גזר, המכיל בטא-קרוטן
    ופלפלי צ'ילי עשויים לפתוח סינוסים.
  • חרדל או חזרת עשויים לסייע בפירוק הליחה
  • הבצל מכיל פיטוכימיקלים שיכולים לעזור לגוף לנקות ברונכיטיס וזיהומים אחרים
  • תה שחור וירוק מכילים קטצ'ין, פיטוכימיקל בעלי השפעות אנטיביוטיות טבעיות 

מזונות שיש להימנע מהם בצינון

סוכר – מחקרים מראים שסוכר מחליש את יכולתם של תאי דם לבנים שעוזרים להילחם בזיהום. כך שרמות גלוקוז גבוהות בדם עקב צריכת סוכר למעשה מחלישות את המערכת החיסונית. 

מיצי פירות – למרות שמיץ תפוזים ומיצים אחרים מכילים מעט ויטמין C, הוא אינו עשיר בויטמין C כמו פירות או ירקות שלמים. בנוסף, מיצי פירות עמוסים בסוכר אך אין להם את הסיבים המועילים ומאזני הסוכר בדם של פרי שלם.

מוצרי חלב רגילים – חלב מפוסטר ומוצרי חלב אחרים יכולים להחמיר את הגודש באף. שתיית חלב יכולה להפוך את הליחה לסמיכה יותר ומעצבנתממה שהיא בדרך כלל. הימנעות ממוצרי חלב קונבנציונליים היא אחת מאותן תרופות פשוטות להצטננות שיכולות באמת לעזור לשיפור הסימפטומים.

מזון מעובד – "קלוריות ריקות" שאין להן חומרים מזינים לתמיכה במערכת החיסון יכולות להזיק יותר לגוף שלכם בזמן צינון. מזון מהיר או מעובד מדי הוא אחד הדברים האחרונים שתרצו לאכול כשרתאתם חולים (ובנינו גם בריאים) כדי להדוף חולי כדאי להשקיע בתזונה שעשירה בחומרים מזינים. 

דגנים – לחמים, פסטות, דגנים ומוצרי קמח לבן הופכים במהירות לסוכר ומחלישים את המערכת החיסונית. תזונה שעשירה בעמילנים מזוקקים כמו עלולה לעורר צבים של דלקת. לכן כשאתם מקוררים, עדיף להשקיע במזונות קלים יותר לעיכול. 

תוספי תזונה שיעזרו לכם

ויטמין C (1,000 מ"ג 3-4 פעמים ביום)
ויטמין C עוזר להגביר את תפקוד המערכת החיסונית, ומחקרים מסוימים אף מראים שהוא עשוי לקצר את משך תסמיני הצטננות.  בנוסף לתוספי תזונה – חשוב לשלב אותו גם בתזונה מכל מיני פירות וירקות, כולל פלפלים, תרד, קייל, ברוקולי, אשכוליות וקיווי.

אכינצאה (1,000 מ"ג 2-3 פעמים ביום)
עדיף ליטול אכינצאה איך שמתחיל התסמין הראשון. היא תעזור לחזק את מערכת החיסון ולהפחית בצורה משמעותית את זמני המחלה. 

סמבוק (10 מ"ל ליום)
סמבוק הוא עוד אחת מתרופות ההצטננות הטבעיות האהובות עלי וזה מגובה במחקרים. הוא עשיר בויטמין C ובנוגדי חמצון אחרים המחזקים את מערכת החיסון. הוא יכול להפחית בצורה משמעותית את התסמינים של הצטננות ולהקל על מצבים שונים כמו שיעולים.

שמן אורגנו (500 מ"ג פעמיים ביום)
האם אי פעם ניסיתם להשתמש בשמן אורגנו להצטננות? שמן אורגנו עם החומרים הפעילים העוצמתיים שבו, הוכח כבעל השפעות אנטי-ויראליות ואנטי-בקטריאליות חזקות.  חשוב לציין ששמן אורגנו כל כך חזק שיש ליטול אותו רק למשך 10 ימים בכל פעם ואז להפסיק. 

אבץ (50-100 מ"ג ליום)
אבץ תומך בתפקוד החיסוני ובעל השפעה אנטי-ויראלית. זה עובד הכי טוב כאשר נלקח עם התסמין הראשון של הצינון.

יש להתייעץ עם רופא לפני כל נטילה של תוסף תזונה. 

שאלות נפוצות

איך מרפאים הצטננות במהירות?
לא ניתן לרפא  הצטננות, אבל מנוחה, הרבה נוזלים ותרופות סבתא לצינון- כמו שתיית תה ג'ינג'ר, שימוש במכשיר אדים ושמנים אתריים – עשויים לעזור להקל על התסמינים.

האם אפשר לרפא צינון ב-24 שעות?
כרגע אין תרופה לצינון. זה בדרך לוקח 3-7 ימי החלמה רק עם המון מנוחה.

כמה מילים אחרונות

נכון לעכשיו אין דרך לרפא הצטננות וגם לא שפעת, אבל תרופות סבתא מסוימות יכולות להקל על תסמיני המחלה. מומלץ לשלב תוספי תזונה וגם מאכלים שיתמכו במערכת החיסונית שלכם. 

מקווה שהמדריך הזה יעזור לכם להתמודד עם הצטננות בקלות רבה יותר – בכל מקרה, זכרו שזה יחלוף עוד כמה ימים, העיקר שתרגישו טוב! 

לשיתוף הכתבה:

כתבות אחרונות

דאודורנט טבעי – כל מה שרצית לדעת

המעבר מדאודורנט קונבנציונלי לטבעי הוא מרתיע. בתור התחלה, פורמולות טבעיות אינן מכילות בדרך כלל אלומיניום, האנטי-פרספירנט העיקרי המשמש בדאודורנטים. אנשים רבים מודאגים מהעלייה של הזיעה בבית השחי שמגיעה יחד עם

> קרא עוד...

דלקת גרון טיפול טבעי

כאב גרון יכול להיות מאוד לא לא נעים, במיוחד אם הוא נגרם מדלקת גרון. התסמינים העיקריים הם כאב וגירוי, במיוחד בעת בליעה. מלבד טיפול רפואי, יש כמה תרופות טבעיות שיוכלו

> קרא עוד...

פרוביוטיקה לנשים – המדריך המלא

בעוד שרובנו משתדלים לשמור לע ניקיון ומחטאים באופן קבוע את החיידקים ביית ומשתמשים בחומרי חיטוי באופן קבוע – אנחנו עשויים גם מחיידיקים.  למעשה יש בגוף שלך יותר תאים חיידקיים מאשר

> קרא עוד...

תרופות סבתא לצינון

הידעתם שאין באמת תרופה להצטננות או לשפעת? יש רק תרופות שמקלות על האי נוחות…אבל קערת מרק עוף או כוס תה ג'ינג'ר חם עם דבש יכולים לעזור גם בהפחתה והקלה על

> קרא עוד...
היי, אורח!
דילוג לתוכן