סמבוק שחור – כל מה שרצית לדעת על תרופת הפלא

סמבוק שחור – כל מה שרצית לדעת על תרופת הפלא

לאורך כל ההיסטוריה יש עדויות על שימושים בצמח הסמבוק השחור  באיורוודה, הענף העתיק בעולם ברפואה טבעית. לאחרונה, יותר ויותר אנשים שומעים על הסגולות המופלאות של הסמבוק השחור – ועל היתרונות הבריאותיים שיש לו. בתקופת הקורונה אנשים רבים חיפשו אחר סירופים ותוספים שמכילים מהפרי הזה – ויש לכך סיבות רבות עליהם אני הולכת לדבר בכתבה הבאה. 

כנויורופתית יוצא לי לדבר הסמבוק השחור נמצא אצלי בארון התוספים והתרופות – אני הולכת להסביר לכם קצת על הצמח (יותר נכון לומר עץ( המקור, השימושים הביאותיים שלו, למי זה מתאים ולמי שלא. אז קדימה, בואו נתחיל. 

מה זה סמבוק שחור ועל מה כל הבאז?

מה זה סמבוק שחור ועל מה כל הבאז?

סמבוק הוא פרי מיוחד שגדל על עץ הסמבוק שמקורו באירופה אך נמצא גם בצפון אמריקה, אסיה וצפון אפריקה. בטרמינולוגיה מדעית, הסמבוק האירופי, הידוע גם כסמבוק שחור, נקרא Sambucus nigra ואילו המין האמריקאי ידוע בשם Sambucus canadensis. 

דמיינו את עצמכם בלב אירופה העתיקה, ארץ עטופה בערפל ומסתורין. בממלכה הקסומה הזו, עץ הסמבוק, תופס את מרכז הבמה. זה לא רק עץ; זה זה צמח מכושף, שופע סודות יופי וריפוי כאחד. שיחי סמבוק עמוסים בפירות זעירים וסגולים עמוקים. לפי ההערכה, גרגרי יער אלה, הדומים לטיפות של גשם, הם בעלי תכונות קסומות. האנשים החכמים של פעם ראו יותר מסתם פינוק טעים בפירות היער האלה – הם ראו שיקוי שיכול לרפא מצבים בריאותיים. 

 דרך דפי ההיסטוריה אל תרבויות עתיקות כמו המצרים, שהעריצו את עץ הסמבוק על כוחותיו הטיפוליים. גרגרי היער והפרחים שימשו לעתים קרובות בתבשילים שונים כדי לטפל במגוון מחלות, החל מחיזוק המערכת החיסונית ועד להרגעת גירויים קלים.

ככל שהזמן מתקדם, אנו מוצאים את עצמנו בלב אירופה של ימי הביניים. בזמנו האמינו כי עץ הסמבוק הוא שומר מפני רוחות רעות וכוחות זדוניים, שענפיו מאמינים כמגנים על בתים מפגיעה. אנשים היו נוהגים לשזור ענפי סמבוק לזרים שתלו מעל הדלתות שלהם, וכך נוצר שילוב קסום של אמונה טפלה ויראת כבוד. 

אבל בדברי הימים של המדע המודרני הסמבוק באמת עולה לגדולה. כבר מאה ה-20. חוקרים הפנו את מבטם הסקרן לעבר הסמבוק, ומפנים את הפוטנציאל שלו באמצעות חקירה מדעית. מחקרים מתחילים לחשוף את הארסנל המרשים של נוגדי חמצון, ויטמינים ותרכובות מחזקות מערכת החיסון של הסמבוק. 

 מורשת הסמבוק ממשיכה להתפתח, כשהתמציות והנגזרות שלו מוצאות את דרכן לרפואה המודרנית ולתרופות צמחיות. תוכלו להבחין בסירופי סמבוק, לכסניות ותוספי תזונה המציפים את המדפים של חנויות הבריאות.

לפירות הסמבוק יש צבע סגול כהה וצורה עגולה. הוא ידוע בשל יכולתחיו לטפל בזיהומים ויראליים והוא מלא בנוגדי חמצון. בעונת החורף אני ממליצה תמיד ללקוחות לקחת תוספי תזונה שכוללים את הסמבוק השחור בגלל היכולת שלהן לחזק את המערכת החיסונית ולשמור עלינו בריאים וחזקים לאורך כל העונה הקרה. אגב, אם אתם חושדים שיש לכם מערכת חיסונית חלשה – כתבנו מדריך על איך אפשר לחזק את המערכת החיסון.

מה הם אנתוציאנינים ואיך זה קשור לסמבוק השחור?

מה זה בכלל אנתוציאנינים ואיך זה קשור לסמבוק השחור? האמת שזה ההסבר לסגולות הרפואותצ של הסמבוק. באנתוציאנינים  יש נוגדי חמצון שעוזרים להילחם ברדיקלים החופשיים בגוף (שבמצבים לא מאוזנים עלולים לגרום לנזקים ולמחלות כתוצאה ממתח חמצוני) 

בסמבוק שחור יש כמויות גבוהות של אנתוציאנינים. זה גם הפיגמנט שנותן לפירות את צבעם הסגול הכהה. אנתוציאנינים עוזרים נגד סוכרת, סרטן, דלקות, השמנת יתר ולבעיות הלב וכלי הדם. 

יש לי עץ סמבוק, אפשר לאכול את הפירות שלו ככה?

אה, זה מפתה, הפירות שלו באמת נראים מאוד טעימים ועסיסיים – אבל זה לא ממש מומלץ. חשוב לגשת לסמבוק בזהירות – שכן, הפירות במצב הטרי לא מומלץ לצריכה ישירה. 

סמבוק גולמי מכיל תרכובות הידועות כגליקוזידים ציאנוגניים, שעלולים להתפרק לציאניד בעת בליעה. ציאניד הוא רעל חזק ויכול להזיק בכמות מספקת. לכן, אכילת סמבוק טרי עלולה להוביל לתסמינים לא נעימים כמו בחילות, הקאות, שלשולים ובעיות אחרות במערכת העיכול.

עם זאת, לפני שאתם נמנעים לחלוטין מעץ המסבוק ופירותיו הקסומים – אל תפחדו.  את הקסם של הסמבוק עדיין ניתן לרתום באמצעות בישול או עיבוד  שיוכל לעזור לנטרל את התרכובות העלולות להזיק, ולהפוך אותם לבטוחים לצריכה. עם זאת, מומלץ תמיד להתייעץ עם איש מקצוע שמבין ויודע כיצד לבשל סמבוק – או פשוט לקנות מוצרים מוכנים 

היתרונות של סמבוק שחור

בסמבוק השחור יש שפע של יתרונות בריאותיים, הנה כמה מהם: 

מחזק את המערכת החיסונית 

אחת הסיבות שאנשים מלכתחילה מחפשים את הסמבוק השחור זה בעיקר בגלל התכונה הייחודית שלו והיא חיזוק מערכת חיסון. מחקרים הוכיחו שסמבוק שחור מגביר את פעילות המערכת החיסונית, מה שהופך אותה ליעילה יותר נגד פולשים זרים. הסמבוק יכול להקל ולקצר את המזן של מחלות חורף כמו הצטננות ושפעת. 

מוריד דלקתיות 

לסמבוק יש רקורד מוכח בהפחתת דלקת, במיוחד בדרכי הנשימה. זה גם הופך אותו ליעיל נגד אלרגיות ואסטמה, בדומה לנוגדי דלקת טבעיים אחרים, כמו כורכום.

תומך במערכת העיכול 

עצירות, מעי רגיז, גזים – כל אלה ועוד המסבוק השחור יכול לעזור להרגיע. יש לו תכונות אנטיבקטריאליות שמועילות המון למעיים ולמערכת העיכול שלכם. 

משפר את בריאות הלב

תאמינו לו – אבל היו ועדיין יש המון מחקרים שמראים כי מרכיבים מסוימים בסמבוק השחור יכולים לעזור לאזן את רמות הסוכר בדם  וכך להפחית את הסיכוי לסוכרת 2 ולבעיות בלב. בנוסף – יש בסמבוק מרכיבים שעוזרים להוריד לחץ דם ולאזן את הכולסטרול הרע. 

נלחם במחלות כרוניות

בשנים האחרונות נעשו המון מחקרים על הסמבוק, אחד מהם בדק כיצד נוגדי החמצון שנמצאים בו מגנים על הגוף מפני רדיקלים חופשיים. הרדיקליים החופשיים הם חלקיקים קבועים שמתי  שהם לא נמצאים באיזון או שיש עודף מהם – הם עלולים לגרום לבעיות שונות בגוף, להזיק לתאי הגוף וכתוצאה מכך לגרום אף לסרטן. צריכה של סמבוק שחור יכולה להפחית את הסיכוי לפתח מחלות כרוניות בגלל שהווא מכיל נוגדי חמצון עוצמתיים. 

 

משפר את בריאות העור

כמו שאמרתי, הסמבוק השחור מסייע לגוף להגן על התאים מפני הרדיקלים החופשיים המזיקים שעלוילם לגרום גם לבעיות שונות בעור. סמבוק עוזר להרגיע את העור, להפחית קמטים ולהפחית את המראה של פיגמינטציה וכתמי גיל. בנוסף, בסמבוק יש ויטמין C שמסייע לגביר את קצב ייצור הקולגן וכתוצאה מכך את מראה העור. 

האם לסמבוק שחור יש גם תופעות לוואי?

תופעות לוואי לסמבוק שחור הן די נדירות וגם אם יש – הן מאוד לא מורגשות. עם זאת – כן יש כמה דברים שחשוב לקחת בחשבון. 

יש אנשים שבוחרים לגדל סמבוק כדי ליהנות מהיתרונות הבריאותיים שלו, עם זאת – צריכת סמבוק בצורתו הטבעית היא רעילה ועלולה לגרום לקלול קיבה, שלשולים והקאות. בגלל שהמסבוק עשיר בסיבים, אכילה מרובה עלולה לגרום לבעיות במערכת העיכול ולעיוותיות בבטן. 

בנוסף, לסמבוק יש את התכונה של הפחתת רמות הסוכר בדם – אז אם יש לכם סוכרת יש להתייעץ עם הרופא לפני נטילה. 


למי אסור לקחת סמבוק שחור?

נשים בהיריון, נשים מניקות ותינוקים צריכים םלהימנע משימוש בסמבוק כי אין מספיק מחקרים שמראים את ההשפעות. 

בנוסף, אנשים שסובלים ממחלות אוטוטימיניות מומלץ גם להימנע מסבוק שחור בגלל  שזה עשוי לגרום לאינטארקציות עם תרופות שמדכאות את המערכת החיסונית. 

 

כמה סמבוק שחור מומלץ לקחת ביום?

תמיד תלכו על הבטוח ותקחו בין 150-300 מ"ג של תמציתסמבוק כל יום. זה שוה ערך ל2-3 גומי סמבוק או 3 כפות סירופ – תלוי מה דרך הצריכה שלכם. לפני נטילה של כל תוסף תזונה חדש יש להתייעץ עם הרופא שלכם. 

אם אתתם חולים בשפעת או צינון –  אפשר להגדיל את המינון לתקופה קצרה (עד שבועיים) וליטול 1000 מ"ג ביום.

 

איך הכי כדאי ליטול סמבוק שחור?

בכל חנות טבע ומוצרי בריאות תוכלו למצוא מגוון רחב של צורות שהסמבוק מגיע. הנה כמה דוגמאות: 

גומי סמבוק
היתרונות של גומי סמבוק מספקים את הדרך הטובה ביותר לשפר חסינות. זה נובע מהשילוב שלו של סמבוק שחור עם אבץ וויטמין C. מעולה לילדיםם, בטוח ונוח מאוד לצריכה. 

סירופ סמבוק
סירופ סמבוק נחשב לדרך הפופולרית לצרוך סמבוק. הם לרוב יקרים יותר, אבל עובדים מצוין ומהר ויכולים פעמים רבות להקל גם כאבי גרון ושיעול.

תה סמבוק

תה סמבוק הוא מצוין במזג האוויר קר, כשחולים או מצוננים. הוא מכיל פחות ויטמין C ואבץ מחבריו התוספים אבל עדין מצוין ובעל אפקטים מרגיעים. 

האם זה באמת עובד?

אחת הדרכים הפופולריות להשתמש בסמבוק היא בישולם לריבות, ג'לי, סירופים או אפילו מאפים. חום מפרק את התרכובות המטרידות, ומשאיר אחריו פרץ של טעם עשיר ואת היתרונות הבריאותיים הפוטנציאליים שהיו קשורים לסמבוק במשך מאות שנים. סירופ סמבוק, למשל, הוא תרופה אהובה להצטננות ושפעת, ולעיתים קרובות נעשה על ידי בישול של פירותhu עם מים וממתיקים

למעשה, למרות שעדיף להימנע מללעוס סמבוק טרי –  עדיין ניתן ליהנות מהם ברגע שהם עברו בישול. רק זכרו תמיד כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע שיודעים בדיוק כיד להכין ולהשתמש בסמבוק בדרך הבטוחה ביותר ואל תנסו לבד בבית.  🍇

תוספי תזונה עם סמבוק צברו פופולריות כדרך נוחה וטעימה לצרוך תמציות סמבוק. תוספים אלה משווקים לעתים קרובות כתוספי תזונה לחיזוק מערכת החיסון, והם בדרך כלל מכילים תמצית סמבוק מרוכזת יחד עם מרכיבים אחרים. היעילות של תוספי סמבוק, כמו כל תוסף, תלויה במספר גורמים:

איכות המרכיבים: היעילות של תוסף הסמבוק תלויה באיכות המרכיבים שמשתמשים ובדרך העיבוד. הקפידו לבחור מותג מוכר המשתמש בתמצית סמבוק איכותית ומרכיבים נוספים שתומכים בספיגה.

מינון: המינון של תמצית סמבוק בכל תוסף  משנה. במוצרים שונים עשויים להיות ריכוזים משתנים של תמצית סמבוק. בדקו את התווית לגבי כמות תמצית הסמבוק למנה והשוו אותה למינונים המומלצים בשימוש במחקרים קליניים.

מצב בריאותי: תוספי סמבוק זוכים לעתים קרובות למאפיינים המחזקים את המערכת החיסונית, מה שיכול להועיל בעונות הצטננות ושפעת. כמה מחקרים מצביעים על כך שסמבוק עשוי לעזור להפחית את משך וחומרת תסמיני הצטננות. עם זאת, תגובות אינדיבידואליות יכולות להשתנות על סמך גורמים כמו בריאות כללית, תפקוד מערכת החיסון וגנטיקה.

איך הכי כדאי ליטול?

הדרך "הטובה ביותר" להשתמש בסמבוק כדי ליהנות מיתרונותיו יכולה להשתנות בהתאם להעדפות אישיות, צרכים בריאותיים וזמינות. להלן מספר גורמים שכדאי לקחת בחשבון בעת קביעת הדרך הטובה ביותר עבורך להשתמש בסמבוק:

העדפה אישית: האם אתה אוהבים מלאכות בישול כמו הכנת סירופים, ריבות או תה? אם כן, הכנת מוצרי סמבוק בבית עשויה להיות אופציה מספקת ומהנה. מצד שני, אם אתם מעדיפים נוחות, תוספי תזונה כמו גומי סמבוק או כמוסות עשויים להתאים יותר.

מטרות בריאות: חשבו מדוע אתם מעוניינים להשתמש בסמבוק. האם אתם מחפשים תמיכה במערכת החיסונית במהלך עונת ההצטננות והשפעת? האם אתם מחפשים תרופה טבעית לבעיות בריאותיות ספציפיות? המטרות שלכם יכולות להשפיע על הצורה הטובה ביותר של סמבוק לשימוש.

נוחות: יש אנשים שמעדיפים מוצרי סמבוק מוכנים בגלל נוחות השימוש שלהם. סירופי סמבוק, גומי ותמציות זמינים בקלות ומספקים מינונים סטנדרטיים. תוספי תזונה  יכולים להיות נוחים במיוחד עבור אלה עם אורח חיים עמוס.

איכות ומקור: בין אם אתם בוחרים  לייצר מוצרי סמבוק משלכם או לרכוש אותם, ודאו שאתם משתמשים במרכיבים באיכות גבוהה. אם אתם משתמשים בתוספים, בחרו במותגים בעלי מוניטין שעוברים בדיקות לטוהר ועוצמה.

מינון: המינון המתאים של סמבוק יכול להשתנות בהתאם לצורה שתבחרו. עקבו אחר המינונים המומלצים המופיעים על תוויות המוצר או לפי המלצת איש מקצוע.

בטיחות: אם אתם סובלים ממצבים בריאותיים או שאת בהריון או מניקה, או שאולי אתם נוטלים תרופות, התייעצו עם הרופא שלכם לפני השימוש בסמבוק כדי להבטיח שהוא בטוח עבורך.

גישה מאוזנת: זכרו ששום תרופה או מזון לא יכולים להחליף תזונה מסודרת ומאוזנת, פעילות גופנית סדירה, שינה מספקת ואורח חיים בריא אחר.

בסופו של דבר, הדרך ה"טובה" להשתמש בסמבוק תלויה במה שמתאים להעדפות ולמטרות שלכם. אם אתם לא בטוחים, שקלו  לדבר עם אנשי מקצוע שיכולים לספק הדרכה מותאמת אישית על סמך פרופיל הבריאות האישי שלכם. בין אם תבחרו בסירופי סמבוק, תה, תוספי מזון או תכשירים אחרים, הדבר החשוב זה ליטול תוספים וצמחי מרפא באחריות ובליווי של אנשי מקצוע. 

כמה מילים אחרונות

לסמבוק יש יתרונות רבים – והיום אתם לא צריכים לקחת סיכונים ולגדל את הצמח בעצמכם. תוכלו ליטול אותו באמצעות תוספי תזונה או כחליטה מוכנה ולמצוא זאת בכל חנות טבע. אם אתם מחפשים סמבוק שחור מזמינים אותכם להיכנס לקטגוריית תוספי התזונה שלנו ולמצוא מבחר ענק! בנוסף, כדאי לדעת שקול הטבע עושים משלוחים עד הבית! 

לשיתוף הכתבה:

סמבוק שחור – כל מה שרצית לדעת על תרופת הפלא

לאורך כל ההיסטוריה יש עדויות על שימושים בצמח הסמבוק השחור  באיורוודה, הענף העתיק בעולם ברפואה טבעית. לאחרונה, יותר ויותר אנשים שומעים על הסגולות המופלאות של הסמבוק השחור – ועל היתרונות הבריאותיים שיש לו. בתקופת הקורונה אנשים רבים חיפשו אחר סירופים ותוספים שמכילים מהפרי הזה – ויש לכך סיבות רבות עליהם אני הולכת לדבר בכתבה הבאה. 

כנויורופתית יוצא לי לדבר הסמבוק השחור נמצא אצלי בארון התוספים והתרופות – אני הולכת להסביר לכם קצת על הצמח (יותר נכון לומר עץ( המקור, השימושים הביאותיים שלו, למי זה מתאים ולמי שלא. אז קדימה, בואו נתחיל. 

מה זה סמבוק שחור ועל מה כל הבאז?

מה זה סמבוק שחור ועל מה כל הבאז?

סמבוק הוא פרי מיוחד שגדל על עץ הסמבוק שמקורו באירופה אך נמצא גם בצפון אמריקה, אסיה וצפון אפריקה. בטרמינולוגיה מדעית, הסמבוק האירופי, הידוע גם כסמבוק שחור, נקרא Sambucus nigra ואילו המין האמריקאי ידוע בשם Sambucus canadensis. 

דמיינו את עצמכם בלב אירופה העתיקה, ארץ עטופה בערפל ומסתורין. בממלכה הקסומה הזו, עץ הסמבוק, תופס את מרכז הבמה. זה לא רק עץ; זה זה צמח מכושף, שופע סודות יופי וריפוי כאחד. שיחי סמבוק עמוסים בפירות זעירים וסגולים עמוקים. לפי ההערכה, גרגרי יער אלה, הדומים לטיפות של גשם, הם בעלי תכונות קסומות. האנשים החכמים של פעם ראו יותר מסתם פינוק טעים בפירות היער האלה – הם ראו שיקוי שיכול לרפא מצבים בריאותיים. 

 דרך דפי ההיסטוריה אל תרבויות עתיקות כמו המצרים, שהעריצו את עץ הסמבוק על כוחותיו הטיפוליים. גרגרי היער והפרחים שימשו לעתים קרובות בתבשילים שונים כדי לטפל במגוון מחלות, החל מחיזוק המערכת החיסונית ועד להרגעת גירויים קלים.

ככל שהזמן מתקדם, אנו מוצאים את עצמנו בלב אירופה של ימי הביניים. בזמנו האמינו כי עץ הסמבוק הוא שומר מפני רוחות רעות וכוחות זדוניים, שענפיו מאמינים כמגנים על בתים מפגיעה. אנשים היו נוהגים לשזור ענפי סמבוק לזרים שתלו מעל הדלתות שלהם, וכך נוצר שילוב קסום של אמונה טפלה ויראת כבוד. 

אבל בדברי הימים של המדע המודרני הסמבוק באמת עולה לגדולה. כבר מאה ה-20. חוקרים הפנו את מבטם הסקרן לעבר הסמבוק, ומפנים את הפוטנציאל שלו באמצעות חקירה מדעית. מחקרים מתחילים לחשוף את הארסנל המרשים של נוגדי חמצון, ויטמינים ותרכובות מחזקות מערכת החיסון של הסמבוק. 

 מורשת הסמבוק ממשיכה להתפתח, כשהתמציות והנגזרות שלו מוצאות את דרכן לרפואה המודרנית ולתרופות צמחיות. תוכלו להבחין בסירופי סמבוק, לכסניות ותוספי תזונה המציפים את המדפים של חנויות הבריאות.

לפירות הסמבוק יש צבע סגול כהה וצורה עגולה. הוא ידוע בשל יכולתחיו לטפל בזיהומים ויראליים והוא מלא בנוגדי חמצון. בעונת החורף אני ממליצה תמיד ללקוחות לקחת תוספי תזונה שכוללים את הסמבוק השחור בגלל היכולת שלהן לחזק את המערכת החיסונית ולשמור עלינו בריאים וחזקים לאורך כל העונה הקרה. אגב, אם אתם חושדים שיש לכם מערכת חיסונית חלשה – כתבנו מדריך על איך אפשר לחזק את המערכת החיסון.

מה הם אנתוציאנינים ואיך זה קשור לסמבוק השחור?

מה זה בכלל אנתוציאנינים ואיך זה קשור לסמבוק השחור? האמת שזה ההסבר לסגולות הרפואותצ של הסמבוק. באנתוציאנינים  יש נוגדי חמצון שעוזרים להילחם ברדיקלים החופשיים בגוף (שבמצבים לא מאוזנים עלולים לגרום לנזקים ולמחלות כתוצאה ממתח חמצוני) 

בסמבוק שחור יש כמויות גבוהות של אנתוציאנינים. זה גם הפיגמנט שנותן לפירות את צבעם הסגול הכהה. אנתוציאנינים עוזרים נגד סוכרת, סרטן, דלקות, השמנת יתר ולבעיות הלב וכלי הדם. 

יש לי עץ סמבוק, אפשר לאכול את הפירות שלו ככה?

אה, זה מפתה, הפירות שלו באמת נראים מאוד טעימים ועסיסיים – אבל זה לא ממש מומלץ. חשוב לגשת לסמבוק בזהירות – שכן, הפירות במצב הטרי לא מומלץ לצריכה ישירה. 

סמבוק גולמי מכיל תרכובות הידועות כגליקוזידים ציאנוגניים, שעלולים להתפרק לציאניד בעת בליעה. ציאניד הוא רעל חזק ויכול להזיק בכמות מספקת. לכן, אכילת סמבוק טרי עלולה להוביל לתסמינים לא נעימים כמו בחילות, הקאות, שלשולים ובעיות אחרות במערכת העיכול.

עם זאת, לפני שאתם נמנעים לחלוטין מעץ המסבוק ופירותיו הקסומים – אל תפחדו.  את הקסם של הסמבוק עדיין ניתן לרתום באמצעות בישול או עיבוד  שיוכל לעזור לנטרל את התרכובות העלולות להזיק, ולהפוך אותם לבטוחים לצריכה. עם זאת, מומלץ תמיד להתייעץ עם איש מקצוע שמבין ויודע כיצד לבשל סמבוק – או פשוט לקנות מוצרים מוכנים 

היתרונות של סמבוק שחור

בסמבוק השחור יש שפע של יתרונות בריאותיים, הנה כמה מהם: 

מחזק את המערכת החיסונית 

אחת הסיבות שאנשים מלכתחילה מחפשים את הסמבוק השחור זה בעיקר בגלל התכונה הייחודית שלו והיא חיזוק מערכת חיסון. מחקרים הוכיחו שסמבוק שחור מגביר את פעילות המערכת החיסונית, מה שהופך אותה ליעילה יותר נגד פולשים זרים. הסמבוק יכול להקל ולקצר את המזן של מחלות חורף כמו הצטננות ושפעת. 

מוריד דלקתיות 

לסמבוק יש רקורד מוכח בהפחתת דלקת, במיוחד בדרכי הנשימה. זה גם הופך אותו ליעיל נגד אלרגיות ואסטמה, בדומה לנוגדי דלקת טבעיים אחרים, כמו כורכום.

תומך במערכת העיכול 

עצירות, מעי רגיז, גזים – כל אלה ועוד המסבוק השחור יכול לעזור להרגיע. יש לו תכונות אנטיבקטריאליות שמועילות המון למעיים ולמערכת העיכול שלכם. 

משפר את בריאות הלב

תאמינו לו – אבל היו ועדיין יש המון מחקרים שמראים כי מרכיבים מסוימים בסמבוק השחור יכולים לעזור לאזן את רמות הסוכר בדם  וכך להפחית את הסיכוי לסוכרת 2 ולבעיות בלב. בנוסף – יש בסמבוק מרכיבים שעוזרים להוריד לחץ דם ולאזן את הכולסטרול הרע. 

נלחם במחלות כרוניות

בשנים האחרונות נעשו המון מחקרים על הסמבוק, אחד מהם בדק כיצד נוגדי החמצון שנמצאים בו מגנים על הגוף מפני רדיקלים חופשיים. הרדיקליים החופשיים הם חלקיקים קבועים שמתי  שהם לא נמצאים באיזון או שיש עודף מהם – הם עלולים לגרום לבעיות שונות בגוף, להזיק לתאי הגוף וכתוצאה מכך לגרום אף לסרטן. צריכה של סמבוק שחור יכולה להפחית את הסיכוי לפתח מחלות כרוניות בגלל שהווא מכיל נוגדי חמצון עוצמתיים. 

 

משפר את בריאות העור

כמו שאמרתי, הסמבוק השחור מסייע לגוף להגן על התאים מפני הרדיקלים החופשיים המזיקים שעלוילם לגרום גם לבעיות שונות בעור. סמבוק עוזר להרגיע את העור, להפחית קמטים ולהפחית את המראה של פיגמינטציה וכתמי גיל. בנוסף, בסמבוק יש ויטמין C שמסייע לגביר את קצב ייצור הקולגן וכתוצאה מכך את מראה העור. 

האם לסמבוק שחור יש גם תופעות לוואי?

תופעות לוואי לסמבוק שחור הן די נדירות וגם אם יש – הן מאוד לא מורגשות. עם זאת – כן יש כמה דברים שחשוב לקחת בחשבון. 

יש אנשים שבוחרים לגדל סמבוק כדי ליהנות מהיתרונות הבריאותיים שלו, עם זאת – צריכת סמבוק בצורתו הטבעית היא רעילה ועלולה לגרום לקלול קיבה, שלשולים והקאות. בגלל שהמסבוק עשיר בסיבים, אכילה מרובה עלולה לגרום לבעיות במערכת העיכול ולעיוותיות בבטן. 

בנוסף, לסמבוק יש את התכונה של הפחתת רמות הסוכר בדם – אז אם יש לכם סוכרת יש להתייעץ עם הרופא לפני נטילה. 


למי אסור לקחת סמבוק שחור?

נשים בהיריון, נשים מניקות ותינוקים צריכים םלהימנע משימוש בסמבוק כי אין מספיק מחקרים שמראים את ההשפעות. 

בנוסף, אנשים שסובלים ממחלות אוטוטימיניות מומלץ גם להימנע מסבוק שחור בגלל  שזה עשוי לגרום לאינטארקציות עם תרופות שמדכאות את המערכת החיסונית. 

 

כמה סמבוק שחור מומלץ לקחת ביום?

תמיד תלכו על הבטוח ותקחו בין 150-300 מ"ג של תמציתסמבוק כל יום. זה שוה ערך ל2-3 גומי סמבוק או 3 כפות סירופ – תלוי מה דרך הצריכה שלכם. לפני נטילה של כל תוסף תזונה חדש יש להתייעץ עם הרופא שלכם. 

אם אתתם חולים בשפעת או צינון –  אפשר להגדיל את המינון לתקופה קצרה (עד שבועיים) וליטול 1000 מ"ג ביום.

 

איך הכי כדאי ליטול סמבוק שחור?

בכל חנות טבע ומוצרי בריאות תוכלו למצוא מגוון רחב של צורות שהסמבוק מגיע. הנה כמה דוגמאות: 

גומי סמבוק
היתרונות של גומי סמבוק מספקים את הדרך הטובה ביותר לשפר חסינות. זה נובע מהשילוב שלו של סמבוק שחור עם אבץ וויטמין C. מעולה לילדיםם, בטוח ונוח מאוד לצריכה. 

סירופ סמבוק
סירופ סמבוק נחשב לדרך הפופולרית לצרוך סמבוק. הם לרוב יקרים יותר, אבל עובדים מצוין ומהר ויכולים פעמים רבות להקל גם כאבי גרון ושיעול.

תה סמבוק

תה סמבוק הוא מצוין במזג האוויר קר, כשחולים או מצוננים. הוא מכיל פחות ויטמין C ואבץ מחבריו התוספים אבל עדין מצוין ובעל אפקטים מרגיעים. 

האם זה באמת עובד?

אחת הדרכים הפופולריות להשתמש בסמבוק היא בישולם לריבות, ג'לי, סירופים או אפילו מאפים. חום מפרק את התרכובות המטרידות, ומשאיר אחריו פרץ של טעם עשיר ואת היתרונות הבריאותיים הפוטנציאליים שהיו קשורים לסמבוק במשך מאות שנים. סירופ סמבוק, למשל, הוא תרופה אהובה להצטננות ושפעת, ולעיתים קרובות נעשה על ידי בישול של פירותhu עם מים וממתיקים

למעשה, למרות שעדיף להימנע מללעוס סמבוק טרי –  עדיין ניתן ליהנות מהם ברגע שהם עברו בישול. רק זכרו תמיד כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע שיודעים בדיוק כיד להכין ולהשתמש בסמבוק בדרך הבטוחה ביותר ואל תנסו לבד בבית.  🍇

תוספי תזונה עם סמבוק צברו פופולריות כדרך נוחה וטעימה לצרוך תמציות סמבוק. תוספים אלה משווקים לעתים קרובות כתוספי תזונה לחיזוק מערכת החיסון, והם בדרך כלל מכילים תמצית סמבוק מרוכזת יחד עם מרכיבים אחרים. היעילות של תוספי סמבוק, כמו כל תוסף, תלויה במספר גורמים:

איכות המרכיבים: היעילות של תוסף הסמבוק תלויה באיכות המרכיבים שמשתמשים ובדרך העיבוד. הקפידו לבחור מותג מוכר המשתמש בתמצית סמבוק איכותית ומרכיבים נוספים שתומכים בספיגה.

מינון: המינון של תמצית סמבוק בכל תוסף  משנה. במוצרים שונים עשויים להיות ריכוזים משתנים של תמצית סמבוק. בדקו את התווית לגבי כמות תמצית הסמבוק למנה והשוו אותה למינונים המומלצים בשימוש במחקרים קליניים.

מצב בריאותי: תוספי סמבוק זוכים לעתים קרובות למאפיינים המחזקים את המערכת החיסונית, מה שיכול להועיל בעונות הצטננות ושפעת. כמה מחקרים מצביעים על כך שסמבוק עשוי לעזור להפחית את משך וחומרת תסמיני הצטננות. עם זאת, תגובות אינדיבידואליות יכולות להשתנות על סמך גורמים כמו בריאות כללית, תפקוד מערכת החיסון וגנטיקה.

איך הכי כדאי ליטול?

הדרך "הטובה ביותר" להשתמש בסמבוק כדי ליהנות מיתרונותיו יכולה להשתנות בהתאם להעדפות אישיות, צרכים בריאותיים וזמינות. להלן מספר גורמים שכדאי לקחת בחשבון בעת קביעת הדרך הטובה ביותר עבורך להשתמש בסמבוק:

העדפה אישית: האם אתה אוהבים מלאכות בישול כמו הכנת סירופים, ריבות או תה? אם כן, הכנת מוצרי סמבוק בבית עשויה להיות אופציה מספקת ומהנה. מצד שני, אם אתם מעדיפים נוחות, תוספי תזונה כמו גומי סמבוק או כמוסות עשויים להתאים יותר.

מטרות בריאות: חשבו מדוע אתם מעוניינים להשתמש בסמבוק. האם אתם מחפשים תמיכה במערכת החיסונית במהלך עונת ההצטננות והשפעת? האם אתם מחפשים תרופה טבעית לבעיות בריאותיות ספציפיות? המטרות שלכם יכולות להשפיע על הצורה הטובה ביותר של סמבוק לשימוש.

נוחות: יש אנשים שמעדיפים מוצרי סמבוק מוכנים בגלל נוחות השימוש שלהם. סירופי סמבוק, גומי ותמציות זמינים בקלות ומספקים מינונים סטנדרטיים. תוספי תזונה  יכולים להיות נוחים במיוחד עבור אלה עם אורח חיים עמוס.

איכות ומקור: בין אם אתם בוחרים  לייצר מוצרי סמבוק משלכם או לרכוש אותם, ודאו שאתם משתמשים במרכיבים באיכות גבוהה. אם אתם משתמשים בתוספים, בחרו במותגים בעלי מוניטין שעוברים בדיקות לטוהר ועוצמה.

מינון: המינון המתאים של סמבוק יכול להשתנות בהתאם לצורה שתבחרו. עקבו אחר המינונים המומלצים המופיעים על תוויות המוצר או לפי המלצת איש מקצוע.

בטיחות: אם אתם סובלים ממצבים בריאותיים או שאת בהריון או מניקה, או שאולי אתם נוטלים תרופות, התייעצו עם הרופא שלכם לפני השימוש בסמבוק כדי להבטיח שהוא בטוח עבורך.

גישה מאוזנת: זכרו ששום תרופה או מזון לא יכולים להחליף תזונה מסודרת ומאוזנת, פעילות גופנית סדירה, שינה מספקת ואורח חיים בריא אחר.

בסופו של דבר, הדרך ה"טובה" להשתמש בסמבוק תלויה במה שמתאים להעדפות ולמטרות שלכם. אם אתם לא בטוחים, שקלו  לדבר עם אנשי מקצוע שיכולים לספק הדרכה מותאמת אישית על סמך פרופיל הבריאות האישי שלכם. בין אם תבחרו בסירופי סמבוק, תה, תוספי מזון או תכשירים אחרים, הדבר החשוב זה ליטול תוספים וצמחי מרפא באחריות ובליווי של אנשי מקצוע. 

כמה מילים אחרונות

לסמבוק יש יתרונות רבים – והיום אתם לא צריכים לקחת סיכונים ולגדל את הצמח בעצמכם. תוכלו ליטול אותו באמצעות תוספי תזונה או כחליטה מוכנה ולמצוא זאת בכל חנות טבע. אם אתם מחפשים סמבוק שחור מזמינים אותכם להיכנס לקטגוריית תוספי התזונה שלנו ולמצוא מבחר ענק! בנוסף, כדאי לדעת שקול הטבע עושים משלוחים עד הבית! 

לשיתוף הכתבה:

כתבות אחרונות

דאודורנט טבעי – כל מה שרצית לדעת

המעבר מדאודורנט קונבנציונלי לטבעי הוא מרתיע. בתור התחלה, פורמולות טבעיות אינן מכילות בדרך כלל אלומיניום, האנטי-פרספירנט העיקרי המשמש בדאודורנטים. אנשים רבים מודאגים מהעלייה של הזיעה בבית השחי שמגיעה יחד עם

> קרא עוד...

דלקת גרון טיפול טבעי

כאב גרון יכול להיות מאוד לא לא נעים, במיוחד אם הוא נגרם מדלקת גרון. התסמינים העיקריים הם כאב וגירוי, במיוחד בעת בליעה. מלבד טיפול רפואי, יש כמה תרופות טבעיות שיוכלו

> קרא עוד...

פרוביוטיקה לנשים – המדריך המלא

בעוד שרובנו משתדלים לשמור לע ניקיון ומחטאים באופן קבוע את החיידקים ביית ומשתמשים בחומרי חיטוי באופן קבוע – אנחנו עשויים גם מחיידיקים.  למעשה יש בגוף שלך יותר תאים חיידקיים מאשר

> קרא עוד...

תרופות סבתא לצינון

הידעתם שאין באמת תרופה להצטננות או לשפעת? יש רק תרופות שמקלות על האי נוחות…אבל קערת מרק עוף או כוס תה ג'ינג'ר חם עם דבש יכולים לעזור גם בהפחתה והקלה על

> קרא עוד...
היי, אורח!
דילוג לתוכן